«محمدعلی طالبی» با تاکید بر اطلاع رسانی اجتماعی نسبت به کمبود و مدیریت آب بیان کرد:برنامه ریزی مشترک استان های هم جوار در حوزه آبریز با هدف تعادل بخشی به برداشت از منابع ضرورت دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در شوراي حفاظت از منابع آب استان و كارگروه سازگاري با كم آبي ضمن ابراز خرسندي از نزول بارش رحمت الهي گفت:اميدواريم اين بارش ادامه داشته باشد و بخشي از خشكسالي های پی در پی استان جبران شود.
«محمدعلي طالبي» افزود:با توجه به بارندگي های صورت گرفته اما  هنوز نسبت به متوسط بلند مدت 20 درصد کمبود وجود دارد و بنابراين تمام  برنامه هايي كه در حوزه حفاظت از منابع آب و سازگاري با كم آبي  وجود دارد با قدرت ادامه پيدا کند.
طالبي بيان كرد: در حوزه مدیریت آب برنامه هاي خوبي در بعد استراتژيك و راهبردي وجود دارد اما باید پيگيري و عزم مشتركي  نیز  بین همه دستگاه هاي مرتبط برای عملیاتی سازی این برنامه ها  شكل گيرد تا بتوان برخی موانع پیش رو را با تعامل و همفکری از میان برداشت.
وي با اشاره به وجود رویکرد مناسب در کاهش مصرف آب برای تمام بخش ها اظهار داشت: موضوعات حوزه آب ریز به ویژه در شهرستان های خاتم و ابرکوه نیازمند توجه بیشتر است و ضروریست علاوه بر برنامه ریزی مشترک استان های هم جوار در این زمینه، از سوی وزارت نیرو نیز تدبیری موثر ارائه شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: نظرسنجي و گزارش انجام شده  از سوی جهاد دانشگاهی با موضوع آب نشان می دهد مردم آشنایی و اطلاع  چندانی از فعاليت ها و اقدامات  در حوزه مدیریت مصرف و انتقال آب ندارند.
طالبي يادآور شد: مباحث و موضوعات کارشناسی، مصوبات و اقدامات بايد به نوعي موثر در جامعه اطلاع رسانی و منتقل شود تا مردم در جريان وضعیت موجود و برنامه های در دست اقدام قرار گیرند و حس کم آبی و بی آبی به عمق جامعه برسد.
استاندار يزد گفت:یکی از برنامه های خوب اجرای طرح سپاس آب است که  به معرفی مشترکان کم مصرف و  برتر  می پردازد و از سوی دیگر باید برنامه های بازدارنده و ظرفیت های قانونی نیز برای مشترکین پر مصرف در بخش های مختلف اعمال شود.
طالبی اظهار داشت: موضوع روان آب ها  نیز  نیازمند مدیریت محلی و همکاری فی مابین شهرستان هاست و شوراهای شهر و روستا و فرمانداران  می توانند این موضوع را در کنار یکدیگر مدیریت کنند و اگر لازم به نظرات کارشناسی و تسهیل شرایط بود دستگاه های اجرایی تخصصی نیز ورود پیدا کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا