معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با حضور در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، خواستار برخورد با تخلفات ساختمانی از ابتدا و از هنگام شروع گودبرداری شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، در آغاز این دیدار دکتر سالاری رئیس سازمان نقش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را در حمایت از سازمان برای استفاده از ظرفیت های انباشته مهندسان و سروسامان دادن به ساخت و سازها با هدف جلب رضایت عمومی بسیار مهم توصیف کرد.

وی حضور مجریا ن ذیصلاح را در بهبود روند و کیفیت ساخت و ساز موثر دانست و با برشماری دلایل عدم استقبال از دریافت پروانه ساختمان، پیشنهاد کرد: در جاهایی که آسیبی به ساختمان های مجاور وارد نمی شود و به مصالح عمومی شهر خدشه وارد نمی گردد و شاکی خصوصی ندارد ، بهتر است شهرداری در فضای بهتری با مردم برخورد کند و تقاضاهای تغییرات نقشه ابتدا  در کمیسیون ماده 5 مطرح و مجوز لازم داده شود.

به گفته رئیس سازمان، می توان برای تثبیت ساخت و ساز فنی-تخصصی نام مجریان ذیصلاح را نیز در پروانه درج کرد، وی همچنین خواستار تمرکز امور نظارتی سازمان و شهرداری و راه و شهرسازی براساس یک تفکر و شیوه واحد به صورت میدانی در مورد کلیه ساختمان ها اعم از پروانه دار یا غیرمجاز شد تا نتایج بازدیدها پس از ارزیابی در اختیار هیئت چهار نفره قرار گیرد و همه دستگاه ها تمکین کنند.

در ادامه این نشست پس از بیانات اعضای هیئت مدیره حول محورهای مرتبط با بهبود ساخت و ساز و افزایش عمر مفید ساختمان ها، مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: در ساخت و ساز با جان مردم و نسل های بعد سروکار داریم، باید امور براساس برنامه محوری تنظیم شود. وی از ایجاد کمیته ویژه ساماندهی ساخت و ساز متشکل از کارشناسان بخش خصوصی و حوزه های مربوطه در دستگاه های دولتی به عنوان یکی از این راهکارها نام برد.

برون سپاری بخش جلوگیری از تخلفات، توسط شهرداری ، ایجاد بانک اطلاعاتی از گزارش های ناظرین سازمان نظام مهندسی ساختمان برای طبقه بندی انواع تخلفات و تحلیل گزارش های کمیسیون های ماده صد از دیگر محورهای مورد تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بود.

وی با تقدیر از شروع روند ساماندهی مالی و اداری و شفاف سازی در سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد: بارها اعلام کرده ام که اینجانب به هیچکس و هیچ بنگاه اقتصادی و ... وابستگی ندارم و با هرنوع توصیه یا تخلفی از هر جایگاهی برخورد خواهم کرد. این مقام مسئول ضرورت تهیه نرم افزار و بانک اطلاعاتی ساختمان های بلند مرتبه استان را برای مدیریت هرگونه بحران  ناشی از حوادث غیرمترقبه که در آن کلیه نقشه های ساختمان ها و خدمات زیربنایی لحاظ شده باشد، یادآور شد.

مهندس صادقیان همچنین از ابتکار عمل سازمان برای بازسازی کارخانه درخشان به عنوان یک اقدام نمونه و پسندیده تجلیل کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا