به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرش داوطلبان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی مراکز و واحدهای دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در بهمن سال ۹۷ از دوشنبه اول بهمن‌ماه آغاز خواهد شد

: داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی مراکز و واحدهای دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در بهمن سال ۹۷ اعم از داوطلبانی که در پذیرش مهرماه یا تکمیل ظرفیت مهرماه ثبت‌نام کرده یا نکرده‌اند می‌توانند برای اطلاع از مراکز پذیرنده دانشجو با مراجعه به جداول حاوی اطلاعات رشته‌محل‌ها و سپس با به همراه داشتن مدارک لازم و درنظر گرفتن مدارک مندرج در همین اطلاعیه از روز دوشنبه اول بهمن تا ۱۳ بهمن‌ماه به سایت یا به موسسات و مراکز آموزشی محل پذیرش مراجعه کنند.

فقط ظرفیت‌های خالی مانده امکان پذیرش دانشجو دارد و این کدرشته محل‌ها منحصراً شامل رشته‌محل‌هایی که ظرفیت آن تکمیل شده نیست.

شرایط و ضوابط پذیرش داوطلبان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی مراکز و واحدهای دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در بهمن ماه 97 سال را به شرح زیر می باشد:

کلیه متقاضیان می‌بایست دارای مدرک دیپلم نظام جدید (فنی و حرفه ای، کار دانش و نظری) و یا  دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله دبیرستان و یا هنرستان) حداکثر تا تاریخ 97/11/30 باشند.

کلیه داوطلبان می‌بایست در زمان اعلام شده مدارک خود را به مراکز و واحدهای آموزشی موسسه محل تقاضا ارسال و یا تحویل نمایند. پس از بررسی مدارک در صورت داشتن شرایط از داوطلب برای تکمیل فرم تعهد (برای جلوگیری از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته محل و یا چند موسسه) دعوت به عمل خواهد آمد که در این مرحله لازم است بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 220.000 (دویست و بیست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام نمایند.

داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مراکز و واحدهای آموزشی درخصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

کلیه متقاضیان«مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مؤسسه‌ای که به آن مراجعه نموده‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تأیید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور به‌صورت مشروط خواهد بود.

چنانچه متقاضی قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی مهر ماه سال 1397 (مرحله شهریور ماه) و یا مرحله تمدید پذیرش قرار گرفته باشد و در این مرحله برای ادامه تحصیل در یکی از مراکز ثبت‌نام نماید، قبولی قبلی وی لغو خواهد شد. 

پاسخگویی به اعتراضات داوطلبان درخصوص عدم پذیرش آنان به عهده مراکز و واحدهای آموزشی موسسات ذیربط خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام:

شش قطعه عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده در سال جاری.

تصویر شناسنامه و اصل آن جهت مطابقت.

تصویر کارت ملی و اصل آن جهت مطابقت.

اصل دیپلم کامل متوسطه و یا گواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به انضمام یک برگ تصویر آن.

اصل مدرک دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و یا گواهی پایان دوره سه ساله نظام جدید با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به انضمام یک برگ تصویر آن.

اصل فرم تأییدیه معدل جهت فارغ‌التحصیلانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

گواهی اشتغال به کار با امضا و مهر بالاترین مقام مسؤل، آخرین فیش حقوقی و آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر انجام کار (برای پذیرفته‌شدگان شاغل)

مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان مرد.

کلیه پذیرفته شدگان می‌بایست به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی دوره سه ساله نظام جدید خود به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تاییدیه تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت نام به موسسه محل قبولی  ارائه دهند. کلیه پذیرفته شدگان حتما نام رشته و مرکز واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم « دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند. 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا