استاندار يزد زمينه رشد محسوس و جهش هنري در استان را فراهم دانست و بيان كرد: تئاتر هنري موثر در آموزش و پويايي اجتماعي است.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، مراسم تجليل از برگزار كنندگان دومين جشنواره ملي تئاتر خياباني چتر زندگي با حضور « محمدعلي طالبي» استاندار يزد برگزار شد.
استاندار يزد ضمن ابراز علاقه به تئاتر و تلاش براي ايجاد فضاي حمايتي از هنرمندان اين عرصه گفت:ازميان هنرهاي مختلف، تئاتر از قابليت هاي موثرتري براي انتقال مفاهيم به جامعه و مردم برخوردار است  و اين  ظرفيت ها  با تلاش هنرمندان در جشنواره چتر زندگي به نمايش درآمد و زمينه همكاري گروه هايي از ساير استان ها نيز فراهم شد.

« محمدعلي طالبي» افزود: اميدوارم هنرمندان تئاتر از فرصتي كه در استان چه با حضور نمايندگاني از حوزه تئاتر در دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي و چه باور كلي مديريتي و برنامه ريز نسبت به اين موضوع فراهم شده است استفاده كنند و بر مبناي اين باور  بتوانيم اقداماتي موثر براي ارتقا ظرفيت هاي هنري محقق سازيم.
طالبي بيان كرد:زمينه رشد محسوس و جهش هنري در استان فراهم است و حتي حساسيت هايي كه نسبت به برخي رشته هاي هنري وجود دارد در هنر تئاتر كمتر ديده مي شود و نگاه هاي ارزشي نيز قابليت هاي اين عرصه را باور دارند.
وي بر تقويت ايفاي نقش اجتماعي استان به واسطه هنر در سطح كشور تاكيد و اظهار داشت:هنر تئاتر را به گونه اي در استان يزد پيش ببريم كه به عنوان يكي از مولفه هاي موثر در آموزش، ارتقا نشاط جامعه و پويايي اجتماعي اثرگذار  باشد تا  در اين زمينه دين خود را به جامعه و مردم ادا كنيم.
شايان ذكر است دومين جشنواره ملي تئاتر خياباني چتر زندگي از يكم تا چهارم آذرماه در سطح شهر يزد با مشاركت هنرمندان و دستگاه هاي اجرايي فرهنگي و اجتماعي موثر برگزار شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا