سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد از اعطای تسهیلات حمایتی به متقاضیان توسعه گردشگری در روستاهای یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد "محمد میرشمسی"ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای سیاستها، برنامه ها و شرح وظایف ابلاغی و با توجه به در خواست  متقاضیان و سرمایه گذاران راغب محلی و  بومی، این معاونت مبادرت به صدور موافقت اصولی ایجاد و احداث 131 فقره پروژه گردشگری در سطح روستاهای استان شامل انواع تاسیسات گردشگری مصوب نظیر هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بومگردی، سفره خانه سنتی، مجتمع گردشگری و غیره نموده است.  

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد در ادامه افزود:  بر اساس تفاهم نامه بانک سینا برای رفع محرومیت و کمک به توسعه اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته به مجتمع‌ های تفریحی و توریستی و خدمات رفاهی مستقر در روستاها تسهیلات اعطا می شود که بر اساس این تفاهم نامه، طرح‌ هایی که با اولویت اشتغالزایی و رفع محرومیت، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد و حفظ اشتغال در بخش ‌های گردشگری، کشاورزی، تولید صنعتی، خدمات و ... از سوی استانداری‌ها معرفی شوند مورد حمایت قرار گرفته و در همین راستا جهت سرمایه‌ گذاران حوزه گردشگری روستایی استان 8 فقره تسهیلات به مبلغ 55/7 میلیارد ریال با نرخ 8 درصد مصوب شده و متقاضیان در راستای اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با پرداخت تسهیلات مذکور شاهد بهره برداری پروژه ها و رونق روستاهای مورد نظر شامل کریم اباد بهاباد ، مهر آباد ابرکوه، دربید یزد، ده بالا و مبارکه تفت و... باشیم. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا