به دعوت انجمن حسابداری یزد و به مناسبت آغاز هفته حسابداری، مراسمی با حضور هشتصد نفر حسابداران استان یزد در سالن همایش های دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حسابداری، در این مراسم که جمعی از مسئولان استان، شورای اسلامی شهر و استادان و دانشجویان نیز حضور داشتند، آقای کاظم دری مدیرعامل انجمن ضمن خیر مقدم به تشریح نقش و جایگاه حسابداری در دستگاه های مختلف پرداخت و گفت: انجمن حسابداری به عنوان یک نهاد مردمی تخصصی طی سال های فعالیت خود برگزاری دوره های آموزشی علمی و عملی را در اولویت قرار داده و برای رشد و ارتقاء دانش حسابداری جهت استفاده عموم مردم برنامه ریزی کرده است.

وی از استقبال پرشکوه حسابداران از برنامه‌های هفته حسابدار و همگرایی در ایفای نقش اقتصادی و اجتماعی آنان تقدیر کرد.

دکتر معین استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره انجمن حسابداری یزد به عنوان سخنران علمی این همایش از تغییر شرایط اقتصادی، انباشت نامحدود اطلاعات، تشدید رصدهای بانکی و تغییر قوانین مالیاتی به عنوان چالش های مهم پیش روی حسابداران یاد کرد و گفت: در علم حسابداری مدیریتی اصل بر کوچک‌سازی انبارها و افزایش گردش سرمایه است و حتی در شرایط حاضر که شاهد نوسانات و تغییرات مداوم نرخ ارز هستیم دپو کردن تولیدات و یا مواد اولیه نمی تواند در نهایت به نفع تولید و جامعه مصرف کننده باشد.

 دکتر معین الدین همچنین با اشاره به شناسنامه دار شدن چک ها اظهار داشت: هم اکنون ساده ترین جابجایی مالی قابل رصد است و سامانه چک‌ها همراه با اصلاح نظام اعتباری بانک ها موجب شده هیچ کس نتواند از حسابرسی ها خود را برکنار ببینند.

 در ادامه این همایش خانم عامری، عضو شورای اسلامی شهر یزد در سخنان خود به اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای در کنار دانش حرفه ای حسابداری اشاره کرد و مواردی از شفافیت های مالی در شهرداری و شورای شهر را یادآور شد.

 در این مراسم از سه نفر حسابداران برتر استان یزد که اخیرا موفق به گذراندن آزمون جامعه حسابداران رسمی شده اند با اهداء لوح افتخار، تقدیر شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا