هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از امروز رسماً کار خود را آغاز کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در مراسمی که صبح امروز با حضور معاون عمرانی استانداری در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ابتدا دکتر نقصان محمدی رئیس هیئت نظارت انتخابات استان روند برگزاری انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره را تشریح کرد و گفت این انتخابات در نهایت صحت، آرامش و سرعت با همت اعضای هیئت اجرایی، همکاری هیئت نظارت و راهنمایی های ارزشمند معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی استان است و باید بستری ایجاد شود تا جامعه بتواند از این نخبگان و فرهیختگان استفاده کند. وی جوانتر شدن میانگین سنی هیئت مدیره و حضور یک بانوی مهندس در جمع ایشان را از جمله ویژگی های هیئت مدیره دوره هشتم دانست.

مهندس رضایی رئیس هیئت اجرایی انتخابات نیز درباره ویژگی های این انتخابات و برگزاری آن به صورت الکترونیکی توضیحاتی داد و آن را از نظر دقت سلامت و امکان بازشماری آرا به صورت دستی، نمونه توصیف کرد.

مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  در دوره هفتم هیئت مدیره، دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن ارائه گزارشی فشرده، از خدمات همکاران خود در هیئت مدیره دوره هفتم و نیز مدیران و کارکنان سازمان و مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تقدیر کرد و همکاری استانداری، راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر و شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط را در دوره فعالیت هیئت مدیره هفتم ستود.

در ادامه مراسم مهندس سالاری به نمایندگی از اعضای منتخب هیئت مدیره دوره هشتم سازمان از برگزار کنندگان انتخابات و سایر دستگاه های همکار تشکر کرد و گفت: قطعاً ارتقاء سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو این سازمان در گرو تلاش مستمر و سازنده هیئت مدیره است و همه ما تلاش خواهیم کرد استقلال و بالندگی سازمان در جامعه تامین گردد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر نظام فنی اجرایی در وضعیت مناسبی نیست از همه بخش ها و مسئولانی که می توانند در بهبوداین جایگاه تاثیرگذار باشند و نسبت به گذشته، به صورت متفاوت فکر و عمل کرده، از جزیره ای کار کردن بپرهیزند دعوت کرد در جهت رونق ساخت و ساز و تحکیم مبانی قانون گرایی روند جدیدی را به اتفاق تجربه نمایند.

دکتر محمدرضا جواهری دیگر منتخب هیئت مدیره دوره هشتم نیز به تشریح پیشرفت روند ساخت و ساز طی دو دهه گذشته پرداخت و خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان را در اجرای مقررات ملی ساختمان و اصلاح الگوی ساخت ستود. وی با اذعان به ضرورت رفع پاره ای اشکالات و معایب درون سازمانی، از همه دستگاه های همراه برای مشارکت در حل معضل ساخت و سازهای خلاف قانون دعوت کرد.

مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در سخنان مبسوطی اهمیت اعتماد سازی مردمی، انسجام اعضای هیئت مدیره و کارکنان و اعضای سازمان را لازمه اصلاح برخوردها و شیوه های کاری سازمان دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمند توجه ویژه به کیفیت عملکرد، سرعت عمل در روند خدمات رسانی و شفافیت در اجرای امور است و انتظارات مردم و مالکان جای بررسی و تامل دقیق دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان را نهاد توانمندی برای ارائه دیدگاه های فنی تخصصی دراستان دانست و تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی تخلفات ساختمانی را ذیل ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، متشکل از نمایندگان دستگاه های ذی ربط پیشنهاد کرد. وی گفت: جریمه های کمیسیون ماده 100 باید پیشگیرانه، بازدارنده و دارای وحدت رویه باشد و هماهنگی خوبی بین این کمیسیون و سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری شکل بگیرد.

ناطق افزود: ما نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان را با اهمیت می دانیم و آمادگی داریم ازنظرات فنی تخصصی این سازمان در کارگروه زیربنایی، کمیسیون ماده 5 و دیگر کمیسیون های فنی استان استفاده کنیم.

وی با تقدیر از خدمات هیئت مدیره دوره هفتم سازمان و تشکر از برگزار کنندگان انتخابات، برای منتخبان مهندسین استان در هیئت مدیره دوره هشتم سازمان  آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

در پایان مراسم اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره سازمان در دوره هشتم اعتبار نامه های خود را دریافت داشتند و به اعضای هیئت مدیره سازمان در دوره هفتم لوح تقدیر اهدا شد. همچنین از مسئولین و اعضای هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات این دوره با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حدود 6500 نفر عضو دارای هیئت مدیره ای متشکل از یازده نفر منتخبان مهندسان در هفت رشته ساختمان است که به مدت سه سال سکان هدایت این سازمان را در دست دارند. اعضای هیئت مدیره جدید در نخستین نشست در محل سازمان از میان خود رئیس و اعضای هیئت رئیسه متشکل از دو نفر  نواب رئیس و یک نفر دبیر انتخاب خواهند کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا