معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه ارائه تسهیلات کشاورزی در استان از سوی بانک‌ها انجام شده است، ‌گفت: ‌لازم است پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان به‌موقع باشد و بانک های استان درخصوص بخشودگی سود و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده وحدت رویه داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه سوم مهرماه نشست هماهنگی نحوه اجرای مصوبه هیئت وزیران درخصوص بخشودگی سود و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده به ریاست "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور مدیران عامل و نمایندگان بانک های استان ‌در استانداری یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست یکی از اولویت بانک های استان را حمایت از بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: متاسفانه کمبود بارندگی و خشکسالی های پی در پی در استان یزد، تاثیر بسزایی بر تولید محصولات کشاورزی داشته است.
‌زینی وند ادامه داد: لازم است بانک های استان درخصوص اجرای مصوبه هیئت وزیران در رابطه با بخشودگی سود و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده وحدت رویه داشته باشند و در این رابطه به یک شیوه عمل شود.
وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه ارائه تسهیلات کشاورزی در استان ‌از سوی بانکها انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم با احساس مسئولیت مدیران و همکاری بانک های استان مشکلات در این بخش کمتر شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به شرایط ویژه کشور در حال حاضر، خاطرنشان کرد: ضروری است در این شرایط مشمولان واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات کشاورزی از افراد سودجو متمایز شوند و کسانیکه می خواهند به اسم دریافت تسهیلات کشاورزی سودجویی نمایند و به اقتصاد کشور ‌آسیب وارد کنند شناسایی و با آنها برخورد قانونی لازم انجام شود.
زینی وند در پایان سخنان خود خواستار شد: اداره کل مدیریت بحران استانداری میزان خسارت شهرستان های استان یزد در بخش کشاورزی براثر خشکسالی های اخیر را به صورت دقیق به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گزارش دهد.
گفتنی است در ابتدای این نشست مدیران عامل بانک‌ها گزارش خود درباره پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده استان ارائه دادند‌ و در رابطه با نحوه اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص بخشودگی سود و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در استان، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

★خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
‌★‌عکس: حسن کرمی★

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا