حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد: همان خوانندهایی که اشعاری درباره فضل و تقوا و عاشورا بر بالای منبر می‌خوانند، تصاویر کنسرت‌هایشان در یزد و تهران و ترکیه و... موجود است. / بعضی از هیئت‌ها می‌آیند، نوحه‌هایی می‌خوانند که از این نوحه‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای معاند استفاده می‌کنند. / اگر به داد مجالس امام حسین(ع) نرسیم، معلوم نیست چند سال دیگر وضعیت مجالس امام حسین(ع) به چه شکلی خواهد شد./ هیئت علیه انقلاب، فاجعه‌ای است که دارد اتفاق می‌افتد.

هیئت انصار ولایت در شب شهادت امام زین‌العابدین(ع)، میزبان جمعی از عزاداران و محبان اهل بیت(ع) بود. در این محفل حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد به تبیین دو مسئله ویژه‌ای که از خطبه‌های امام سجاد(ع) و زینب کبری(س)

به دست می‌آید، پرداخت و به عنوان پیام‌های عاشورا پیرامون آن سخنانی ایراد کرد.

 

یکی از پیام‌های عاشورایی امام سجاد(ع): تبدیل تهدیدها به فرصت

حجت‌‌الاسلام مهدوی‌نژاد گفت: ابن زیاد و یزید هر کاری کردند تا اقتدار حکومت خودشان را به رخ بکشند اما این بزرگواران با حرف‌ها، رفتارها و سخنرانی‌هایی که انجام دادند، این اقتدار را شکستند و تهدیدها را  تبدیل به فرصت کردند و نشان دادند در سخت‌ترین شرایط که حاکم نیستند و محکوم هستند، قدرت ندارند و مظلوم هستند، آزاد نیستند و اسیر هستند، هیچ امکاناتی هم ندارند، می‌شود حق را احقاق کرد و ما به عنوان انسان‌های عاشورایی دیگر حجتی نداریم که بگوییم امکانات و نیرو و پول و .... نبود، پس کار نکردیم و حق را یاری نکردیم.

 

جلوگیری از سوء استفاده دشمن، دومین پیام عاشورایی امام سجاد(ع)

وی سپس به دومین پیام عاشورایی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: تلاش ابن‌زیاد و یزید این بود که از وجود اسرا به نفع خودشان سوء استفاده کنند و  امام سجاد و زینب کبری(س) کار مهمی که کردند اجازه این سوء استفاده را به دم و دستگاه یزید ندادند. حواسمان باشد هیچ وقت دشمن از ما، از عاشورا و عزای ما، از هیئت ما، از توانمندی‌ها و آبرویی که به واسطه اهل بیت کسب کردیم، نتواند به نفع خودش استفاده کند. این پیامی است که می‌شود از این خطبه امام سجاد و سایر رفتارهای اهل بیت(ع) در این حادثه دریافت کرد.

 

مبادا از اسم امام حسین(ع)، برای مطامع شخصی خودمان سؤء استفاده کنیم

مسئول هیئت انصار ولایت با بیان اینکه مجلس اباعبدالله(ع)، هیئت‌های مذهبی، منبر و محراب، امانت خدا و رسول خداست، گفت: یک نکته اخلاقی مربوط به خودمان است که حواسمان باشد برای مطامع شخصی‌مان نباید از دستگاه امام حسین(ع) سوء استفاده کنیم. مبادا از اسم امام حسین(ع)، عنوان هیئتی بودن، مسجدی بودن سوء استفاده کنیم، مثلاً در رانندگی تخلف از ما سر بزند و وقتی پلیس بخواهد جریمه کند، بگوییم ما روضه‌خوان امام حسین(ع) هستیم، ما هیئتی هستیم، ما داشتیم کار مجلس امام حسین(ع) را انجام می‌دادیم، جریمه نکنید. چرا از آبروی اهل بیت(ع) برای خودتان هزینه می‌کنید! باید پای این اشتباهمان بایستیم و جبران کنیم.

 

هیئت نباید سکولار باشد

وی افزود: همچینین مراقب باشیم دشمنان امام حسین(ع) و کسانی که با جریان ناب حسینی مخالف هستند، از دم و دستگاه امام حسین(ع)، سوء استفاده نکنند.  وقتی حضرت آقا می‌فرمایند هیئت نباید سکولار باشد، همین است. هیئت سکولار یعنی من کاری به کار سیاست ندارم. روضه‌مان را می‌خوانیم. آقا امام حسین(ع) خودش کار به سیاست داشت، با طاغوت زمانش درافتاد و شهید شد، شما چطور کار به سیاست ندارید؟! وقتی هیئت سکولار کاری به مباحث سیاسی اسلام انقلابی ندارد و می‌گوید سیاسی نیستیم، اتفاقاً در نهایت آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. باید اهل بصیرت باشیم و از عاشورا و روضه امام حسین فهم سیاسی پیدا کنیم. باید بفهمیم برای چه کسی سینه می‌زنیم.

 

مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) ریشه انقلاب اسلامی

سخنران مراسم ضمن بیان اینکه ریشه این انقلاب از همین مجالس عزا بوده، گفت: انقلاب با حادثه 15 خرداد 42 کلید خورد، حضرت امام(ره) فرمودند: هیچ قدرتی نمی‌توانست 15 خرداد را آن طور کند، مگر خون سیدالشهدا(ع). آن سال هیئتی‌ها و سینه‌زن‌ها به میدان آمدند و اولین شهدای انقلاب هیئتی‌ها و امام حسینی‌ها بودند. از همین هیئت‌ها انقلاب به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که منبری‌ها و مداح‌ها موظف بودند بعد از روضه برای شاه پهلوی و همسرش و خاندانش در مجالس دعا کنند، حامثال مرحوم اج اکبر ناظم و طیب حاج رضایی در تهران با وجود ساواک، نوحه‌های انقلابی می‌ساختند و می‌خواندند یعنی این انقلاب توسط چنین هیئت‌های مذهبی با بصیرتی، به ثمر رسیده است.

 

سوء استفاده شبکه‌های معاند از نوحه‌های دسته‌جات عزاداری یزد

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد با بیان اینکه دسته‌جات عزاداری یزد در کشور معروف شده است، حتی در اقصی نقاط عالم هم دیده می‌شود، گفت: ما نباید به دشمن اجازه بدهیم که از عزاداری‌های امام حسین(ع) سوء استفاده کند. متأسفانه بعضی از هیئت‌ها می‌آیند، اشعاری می‌خوانند که از این اشعار شبکه‌های ماهواره‌ای معاند استفاده می‌کنند و می‌گویند این‌ها مخالفان حکومت هستند. این‌ها اپوزسیون‌های مذهبی حکومت هستند که در ایران شکل گرفته‌اند، نوحه‌های دوپهلو می‌خوانند، یک دفعه می‌بینیم معاندینی که دستشان تا مرفق به خون مظلومان جهان آلوده است، می‌شوند مروج و حامی بعضی از این هیئات.

 

تمجید از افراد فاسق بر منبر امام حسین(ع)

مسئول هیئت انصار ولایت با انتقاد از سکوت بعضی از مسئولین در برابر این امر، گفت: به احتمال زیاد نوعاً این هیئت‌ها و مداحان، متوجه اشتباه خود و سوء استفاده دشمن نیستند، اما مسئولین ما در این استان دارند چه می‌کنند؟ سازمان تبلیغات مگر متولی نیست؟! بیاید فیلم‌های این شبکه‌ها را برایشان بگذارد، تحلیل‌گر بیاورد [و این حرکت را در مسیر صحیح هدایت کند]. درست نیست از ظرفیت مجالس امام حسین(ع) استفاده شود علیه انقلاب و حکومت اسلامی. 

وی افزود: چرا یک دفعه عزاداری یزد کانون توجه شبکه‌های معاند خارجی و جریانات سیاسی مخالف داخل کشور شده است؟ چرا سلبریتی‌های مسئله‌دار که اوضاع و احوالشون هم مشخص است یک دفعه می‌آیند از یک حرکت یک هیئت در یزد تقدیر می‌کند که مثلاً تصنیف آقای شجریان را خوانده است؟ آقای شجریان یک خواننده ای است که در فتنه 88 رسماً از فتنه‌گرها حمایت کرد و بعد هم فرار کرد و به خارج از کشور رفت، الان هم اجراهایش با زن‌های نیمه عریان موجود است. این آدم که از نظر اخلاق و عقیده فاسد است، از نظر سیاسی منحرف و وابسته است، آیا باید از این آدم در تریبون امام حسین(ع) نوحه خوانده شود و تقدیر شود؟! بعد یک عده هم بیایند از این کار حمایت کنند؟! هیچ کسی هم حرفی نزند؟!

 

خواننده کنسرت بر بالای منبر امام حسین(ع) در سایه سکوت مسئولان

سخنران مراسم با بیان اینکه بعضی از هیئات برای اینکه به روز باشند، می‌روند سراغ خواننده‌ها و آن‌ها را به عنوان نوحه‌خوان در هیئت می‌آورند، گفت: بروید کتاب‌های قدیمی «کبرت احمر فی شرائط المنبر»، «لُؤلُؤ و مرجان»، «البکاء للحسین»و... را ببینید در شرایط اهل منبر و روضه‌خوان‌ها چه چیزهایی گفته شده است، روضه و نوحه‌خوانی آدابی دارد. اینکه حق و باطل را ممزوج نکند و به خورد مردم بدهد، شفاف صحبت کند، به حرف‌هایی که می‌زند خودش عمل کند اما الان می‌بینیم همان خواننده‌ای که درباره فضل و تقوا و عاشورا می‌خواند، در فیلم‌ها و کنسرت‌هایش در یزد و تهران و ترکیه و... فسق علنی دارد. یا می‌بینیم برخی روضه‌خوان‌ها و مداح ها در ظاهر و قیافه، تَشَبُّه به کفار دارند. کسی که می‌خواهد تریبون امام حسین(ع) را به دست بگیرد، باید شبیه کفار باشد؟! تشبه به کفار حرام است. هیچ کسی هم هیچ چیزی نمی‌گوید. خواننده با وضعیت ظاهری اینچنینی، با این اعمال و رفتار نباید در هیئات نوحه بخواند. خواننده‌ای که کنسرت مختلط اجرا می‌کند، شأن مجلس امام حسین را ندارد. چرا آقایان مسئولین ساکت‌ هستند و حرفی نمی‌زنند!؟ امام جمعه محترم استان هم سال‌های قبل و هم امسال تذکر جدّی داده‌اند پس چرا متولیان امر با این مسئله مواجهه درستی ندارند؟

 

هزینه کردن از هیئات یزد به نفع جریانات خاص سیاسی

حجت‌الاسلام مهد.وی‌نژاد همچنین به هزینه‌کردن از هیئات یزد به نفع جریانات خاص سیاسی اشاره کرد و گفت: برادرانی که به مرقد امام رفتید و عزاداری کردید به دعوت کسانی که اوصاف اشرافیگری و موضع‌گیرهای سیاسی‌شان و زاویه دیدشان با ولی فقیه زمان و عدولشان از خط امام مشخص شده، یا بی‌خبرید که واویلا یا باخبرید که «و علی الاسلام السلام» اگر ما هیئتی‌ها اینگونه شویم. چرا باید این همه از هیئت های یزد هزینه شود به نفع جریانات معاند خارجی و حواشی داخلی؟!

 

هیئت، علیه انقلاب

وی با بیان اینکه هیئت علیه انقلاب و ارزش‌های عاشورا، فاجعه‌ای است که دارد اتفاق می‌افتد، افزود: اگر به داد مجالس امام حسین(ع) نرسیم، معلوم نیست چند سال دیگر وضعیت مجالس امام حسین(ع) به چه شکلی خواهد شد. امام سجاد(ع) جلو سوء استفاده یزید و یزیدیان را از دستگاه سیدالشهدا(ع)، گرفتند و با انتشار و تبلیغ صحیح عاشورا کاری کردند که یزید عقب‌نشینی کرد و ولو در ظاهر مجبور شد، جریان کشته‌شدن امام حسین(ع) را گردن ابن‌زیاد بیندازد تا همه عبیدالله را به عنوان قاتل لعنت کنند، آن وقت ما خون امام حسین(ع) و هیئت‌های عزاداری را که ثمره خون شهیدانمان است، مفت و مجانی در معرض سوء استفاده دشمنان انقلاب و ایران قرار بدهیم؟  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا