معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در مراسم پایانی طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار گفت: محلات، عامل هویت بخش و پویایی فعالیت‌های اجتماعی هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد «محمدعلی طالبی» در گردهمایی بزرگ خانواده‌های محلات شهر یزد، محلات را یکی از خواستگاه‌ها و نهادهایی دانست که می‌تواند به خوبی هویت جمعی قابل اتکایی را در سطح جامعه به وجود آورد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری یزد گفت: مدرنیزه شدن زندگی و شرایط حاکم بر اوضاع اقتصادی، بعضأ فعالیت‌های اجتماعی و جمعی را تحت الشعاع قرار می‌دهد که اگر در چنین شرایطی بتوان به محلات هویت بخشید و برخی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را در درون این هویت تعریف کرد به رفع بسیاری از معضلات جامعه کمک شده است.
به گفتۀ وی، باید شرایطی را فرآهم کرد که برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات به اجرا درآید زیرا اینگونه است که در راستای سامان اجتماعی شهر، ارتقای سطح آگاهی و بینش اجتماعی جامعه تلاش خواهد شد.
طالبی با اشاره به مراسم پایانی پویش اجتماعی ازدواج پایدار، موضوع ازدواج را متوجه محلات دانست و افزود: در ازدواج تنها یک یا دو خانواده درگیر نیستند، بلکه امروز در شرایطی بحث ازدواج را تجربه می‌کنیم که اذعان داریم این مقوله نیازمند توجه همۀ جامعه، فعالان اجتماعی و ارگان‌های دولتی است.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهار امیدواری کرد که با همراهی بخش‌های مردمی و محله‌ای بتوانیم شاهد شکل‌گیری ازدواج‌های پایدار و آگاه‌سازی جامعه در مورد شاخص‌های ازدواج بالنده در استان باشیم.
«فخرالسادات خامسی‌هامانه» نیز پویش اجتماعی ازدواج پایدار را طرحی عنوان کرد که یکی از اهداف آن هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، محله‌ای و رسانه‌ای است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دغدغه‌مندی و حساس‌سازی جامعه در مورد بحث ازدواج را نیازمند برنامه‌هایی آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی برای اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: این پویش با بیش از یکصد برنامه با همراهی و حمایت شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در سه حوزه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: اهداف برنامه‌های کوتاه‌مدت طرح پویش به خوبی با همکاری دستگاه‌ها و مردم به اجرا درآمده است.
به گفتۀ خامسی، محلات و خانواده‌های محلات یکی از دغدغه‌هایی است که تمام مسئولان در استان متوجه آن هستند و هدف، ایجاد نوعی امنیت و سلامت اجتماعی در محلات است که در قالب برنامه‌های نشاط اجتماعی تعریف شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یک ماه یکبار نشستی با نمایندگان محلات برگزار می‌شود که موفقیت این گونه نشست‌ها همراهی و هم‌اندیشی مردم محلی را می‌طلبد و در این خصوص از مردم می‌خواهیم خواست‌های خود در حوزه‌های مختلف را منتقل کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که برون‌داد نشست‌ها با مردم محلی تبیین راهی برای ادامه فعالیت‌های اجتماع محور در استان باشد.
گفتنی است، در گردهمایی بزرگ خانوادۀ محلات شهر یزد که همراه با آیین اختتامیه طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار، عصر شنبه 17شهریور ماه برگزار شد، از سازمان‌های مردم‌نهاد همکار در اجرای این پویش تقدیر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا