دوره ی آموزشی و کارگاه تخصصی کاربرد سامانه های هوشمند در مدیریت بحران های طبیعی با رویکرد عملیاتی در محیط های شهری به دعوت شهرداری یزد و با حضور ادارات و نهادهای مرتبط برگزار شد.

حسین ساجدی فر مدیر ارتباطات و امور بین الملل  طی اعلام این خبر افزود: طی هماهنگی انجام شده با شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد این دوره آموزشی تخصصی برای اولین بار با رویکرد عملیاتی از سامانه های هوشمند با توانایی تخمین و ارزیابی خسارات ناشی از بحران های طبیعی مانند زلزله و نیز مدیریت بحران دراولین دقایق این رخدادها ، و با حضور مسئولین و کارشناسان ادارت ذیربط برگزار شد.

در این جلسه که با حضور عباس کنگی طراح سامانه های هوشمند مذکور انجام شد، صالحیان معاونت خدمات شهری شهرداری یزد ضمن خیر مقدم برگزاری این چنین کارگاههای آموزشی و دوره های تخصصی مدیریت بحران های طبیعی را با هدف افزایش آمادگی دستگاههای اداری و اجرایی در سطح شهرستان مفید و لازم دانست و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی های انجام شده و استفاده از اطلاعات موجود و تحلیل آن بتوان نمونه بومی شده این سامانه را در اختیار دستگاهها قرار داد.

در ادامه جلسه غلامعلی سفید ریاست شورا و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر به بیان نظرات خود در ارتباط با داشتن شهری هوشمند و قابل استفاده از امکانات اطلاعات موجود بیان نمودند.

لازم به ذکر است در طول برگزاری این دوره به مسائلی همچون چالش های مدیریت شهری در بحران های طبیعی، آشنایی با سامانه های مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد در مدیریت بحران و در نهایت کارگاه تخصصی آشنایی با سامانه تخمین سریع خسارات زلزله در کلان شهرها و نشست عملیاتی فرضی مربوط اشاره شد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا