معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد با اشاره به پایان سال مالی گفت: دستگاههای اجرایی استان صورت های مالی خود در سال 96 را حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری به خزانه ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " سعید نورایمانی " در نشست ذیحسابان استان یزد افزود: این مهلت تمدید نخواهد شد و  انتظار این است که قبل از موعد مقرر صورت های مالی اعلام شود.

وی از جذب 100 درصدی اعتبارات اسناد خزانه استان در سال 96 خبر داد و خواستار نظارت دقیق ذیحسابان در  خصوص نحوه هزینه کرد این اعتبارات شد و  گفت: میزان اعتبارات اسناد خزانه در سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان می باشد.

رئیس خزانه معین استان یزد در بخش دیگری از سخنانش بر دقت نظر ذیحسابان در مسایل مالی و انطباق صورت های مالی با قوانین و مقررات مرتبط تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای شفاف سازی، گزارش هایی که به دستگاههای نظارتی ارائه می شود باید دقیق و مستند به مدارک مثبته باشد و ذیحسابان باید در این زمینه دقت نظر لازم را داشته باشند.

وی همچنین نقش مهم نظارتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در بحث و مالی را یادآور شد و گفت: ذیحسابان استان افرادی متخصص، توانمند و  با تجربه و دارای سلامت کاری بالایی هستند و این موضوع بارها در تعاملات با دستگاههای نظارتی استان طرح شده است.

ممنوعیت خرید کالاهای خارجی، ذخیره مرخصی و پاداش پایان خدمت کارمندان قرار داد معین، بیمه مسئولیت حرفه ای ذیحسابان، برخورداری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا از امتیاز اداری یک مقطع  تحصیلی بالاتر و ساخت مدارس خیری اختصاص از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین در این نشست در خصوص تبصره 4 ماده 95 قانون محاسبات عمومی و ماده 13 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه فساد بحث و تبادل نظر شد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا