معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور لازم است یکی از اولویت های اصلی نظام سلامت، مدیریت ‌صحیح هزینه ها باشد و مسئولیت مهم و اساسی این موضوع برعهده سازمان های بیمه گر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه ۲۷ خردادماه اجلاس اقدامات مشترک مدیریت منابع درمانی منطقه ۸ کشور با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، "محمد دریجانی" مدیرکل بیمه سلامت استان و مدیران کل بیمه سلامت منطقه ۸ کشور در بیمارستان ‌حضرت آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد برگزار شد.
‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست گفت‌‌: ‌از طرح تحول نظام جامع سلامت به عنوان یکی از بزرگ ترین خدمات دولت تدبیر و امید به مردم و یکی از موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود و در کنار همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت یکی از نهادهایی است که ‌بیشترین خدمات را به مردم و نظام سلامت کشور ارائه کرده‌اند.
‌"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: امروز یکی از تهدیدهایی که در حقیقت نظام اجتماعی ما را با آن روبه‌رو کرده بحث این است که اگر این موفقیت بزرگ نظام و دولت و این خدمت بسیار شایسته به مردم را نتوانیم به خوبی مدیریت کنیم، ممکن است در آینده با مشکلاتی در این حوزه روبه‌رو شویم.
وی افزود: امروز با افزایش هزینه های سلامت در سطح کشور و استان و بدهی هایی که به بخش خصوصی و سازمانهای بیمه گر وجود دارد، ‌روبرو هستیم و یکی از اولویت‌های اصلی نظام سلامت در کشور در شرایط فعلی باید مدیریت هزینه ها باشد و در این بحث مسئولیت مهم و اساسی برعهده سازمان های بیمه گر است.
طالبی با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که به نوعی در نظام سلامت یار و مددکار دولت بوده‌اند، خاطرنشان کرد‌: بیمه سلامت به عنوان یک دستگاه حامی مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه توانسته بیشترین پوشش را در سطح کشور و جامعه برای بیمه کردن مردم انجام دهد و یکی از افتخارات نظام در حال حاضر همین موضوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: امیدواریم با همین احساس مسئولیت ‌که در اجرای نظام سلامت و گسترده کردن پوشش بیمه در سطح کشور و استان شاهد آن بوده ایم، در بحث مدیریت هزینه‌ها نیز بتوانیم به خوبی عمل کنیم و این جلسات به سمتی پیش برو‌ند که راهکارهای مناسبی را برای مدیریت هزینه ها در بخش نظام سلامت داشته باشیم.
طالبی بیان کرد: استان یزد از دیرباز به جهت اعتمادی که به مجموعه پزشکان آن وجود داشته، وجود سرمایه اجتماعی بسیار خوب و نظام جامع سلامت مرجع و پناه بسیاری از بیماران از استان های مختلف کشور بوده و به همین دلیل هزینه‌های این استان ‌در حوزه درمان نسبت به سایر استانها با افزایش بیشتری مواجه بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد‌: با حاکم شدن نظام ارجاع مناسب در سایر استانها و با حضور پزشکان متخصص و نیروهای توانمندی که در استان‌های دیگر وجود دارد، آمدن بیماران به استان یزد کمتر شود تا در بحث هزینه های بیمه ها با شرایط بهتری در استان روبرو باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا