معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح ملی همای رحمت گفت: بیش از دوهزار سبد غذایی به نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ جلال بحرینی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برگزاری طرح همای رحمت و سفره‌های مهربانی گفت: هرساله همزمان با فرارسیدن موسم رحمت و تجلی حقیقت با بهره مندی از همت والای خیرین و نیکوکاران در کمک به محرومان و نیازمندان طرح ملی همای رحمت در سراسر کشور به ویژه در یزد اجرا می‌شود.

بحرینی دستاورد‌های اجرای این طرح را ارتقای نظام خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین بر اساس مشارکت و تامین منابع مالی توسط خیرین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء معیشت در مناطق کم برخوردار، تامین حداقل نیاز‌های اساسی خانواده‌های نیازمند در این ایام، امکان حضور و مشارکت فعال داوطلبان، خیرین و مددکاران در فعالیت‌های انساندوستانه، تقویت روحیه خدمات داوطلبانه و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های خیرخواهانه وگسترش مشارکت نهاد‌های مردمی همسو با اهداف جمعیت هلال احمر نام برد.

وی افزود:هدف از برگزاری این طرحهدایت کمک‌های مردمی در راستای حمایت از خانواده‌های محروم، ترویج فرهنگ انفاق و سنت‌های حسنه اسلامی، گسترش و ترویج روحیه تعاون و مشارکت‌های مردمی، ترویج ارزش‌های انسان دوستانه با تأسی از تعالیم الهی در شیوه خدمت رسانی وکمک به ایتام، حفظ کرامت انسانی نیازمندان و کمک به رشد فضایل اخلاقی ومعنوی آن‌ها در ماه مبارک رمضان، ایجاد زمینه مشارکت خیرین ونیکوکاران در اجرای برنامه‌های عام المنفعه وخیریه، ایجاد فضای مناسب به منظور تعامل تنگاتنگ خیرین و نیکوکاران با گروه‌های هدف است.

بحرینی خاطرنشان کرد:در ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان سفارش شده که در این طرح بشردوستانه عمده بهره وران بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانوار، ایتام، خانواده‌های کم برخوردار، معلولین، سالمندان و از کارافتادگان و خانواده های زندانیان هستند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از دو هزار سبد با حفظ کرامت انسانی در بین اقشار نیازمند استان توزیع گردیده و تعداد ۸۰ سفره افطاری گسترده شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا