معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در نشست برنامه ریزی برگزاری جشنواره هفته یزد خواستار شد: ‌در هفته یزد شهر میراث جهانی، توانمندی های استان در حوزه های مختلف به مردم ‌معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ‌"‌محسن صادقیان" ‌در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت های استان گفت: ‌با برگزاری جشنواره هفته یزد که قرار است در تیر ماه سال جاری برگزار شود، ‌می توانیم توانمندی های استان را در حوزه های مختلف به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: ‌برگزاری این جشنواره بهترین فرصت است تا پتانسیل های استان یزد با زبان فرهنگ و هنر به مردم ارائه شود.
صادقیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌باید در برگزاری این جشنواره که در شهر یزد برگزار می شود، ‌ویژگی های یزد و خصلت های پسندیده یزدی ها از جمله صداقت، ‌دیانت، ‌قناعت، ‌امانت داری و مهمان نوازی مورد توجه قرار گیرد و با اطلاع رسانی مناسب به مردم سایر استانها معرفی شود.
برگزاری بازی های بومی محلی،‌ نمایش های خیابانی، ‌چاوشی خوانی، ‌معرفی مشاهیر و مفاخر یزد، ‌ورزش باستانی، ‌کشتی پهلوانی، ‌برگزاری همایش های مختلف دینی، ‌آیینی و گردشگری، ‌اجرای موسیقی سنتی، ‌قصه گویی و شعر خوانی کودکان و نوجوانان و جشنواره پخت غذاهای بومی و محلی یزد از جمله برنامه هایی است که در جشنواره هفته یزد برگزار می شود.
گفتنی است شهر یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران روز ١٨ تیر سال ٩٦ به عنوان "شهر میراث جهانی‌" در سازمان یونسکو به ثبت رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا