معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد گفت: زنده گیری و کنترل حيوانات ناقل بيماري به‌ویژه سگ‌های ولگرد در راستای رعایت مسائل بهداشتی، زیست‌محیطی و امنیت شهر بايد مستمر و مكمل هم باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه كارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري شهرستان يزد در سالجاري با حضور معاون فني و امور عمراني، بخشداران مركزي و زارچ و ساير دستگاه‌های اجرايي عضو اين كارگروه تشكيل شد.

«محمدحسین فلاح تفتي» در اين جلسه با توجه به اهميت موضوع كنترل حيوانات ناقل بيماري به‌ویژه سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان اظهار داشت: طي سال گذشته چندين جلسه در اين رابطه تشکیل‌شده كه با هماهنگی‌های صورت گرفته برنامه‌های تأثيرگذاري به‌منظور اجراي دستورالعمل‌ها تدوين و اجرايي شد.

معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد بابیان اينكه مطابق دستورالعمل‌ها موضوع كشتن سگ‌های ولگرد كاملاً رد شده است افزود: در سال‌های دور بعضاً برخي از شهرداری‌های اقدام به كشتن سگ‌های ولگرد کرده‌اند كه با توجه به شرايط محيطي موضوع كنترل اين حيوانات حل‌نشده است.

وي با تأكيد به اينكه بحث زنده گيري و كنترل حيوانات ناقل بيماري به‌ویژه سگ‌های ولگرد در سطح شهرها و روستاها بايد در دستور كار قرار گيرد اظهار داشت: معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه به دنبال دارد.

فلاح خواستار استفاده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ظرفیت‌های موجود ایجادشده توسط بخش خصوصي در اين زمينه شد و تصريح كرد: خوشبختانه کمپ‌های نگهداري از اين حيوانات در سطح شهرستان ایجادشده كه اميدواريم با تعامل و هماهنگي با نهادهاي مسئول بتوانند در مسير كاهش و كنترل اين حيوانات گام بردارند.

معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد در پايان خاطرنشان كرد: معدوم‌سازی حیوانات، تنها زمانی اتفاق می‌افتد که بیماری‌زا و خطرناک بودن آن بعد از نظارت دستگاه‌های تخصصی نظير شبکه دامپزشکی، مركز بهداشت و ... مورد تأیید قرار گیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا