شهردار شهر جهانی یزد در آیین تکریم از بانوان شاغل در شهرداری، بر استفاده از توان مدیریتی بانوان در مدیریت های میانی و ارشد تأکید کرد و از وظایف شهرداری در تعامل با سایر دستگاه ها، مردم و پرسنل گفت و اهمیت خلاقیت، نوآوری و ابتکار را برشمرد و اظهار داشت که نقدهای مردم به ما کمک می کند تا عیب ها را رفع نماییم.

مهدی جمالی نژاد در مراسم تکریم بانوان شاغل در شهرداری یزد گفت: تلاش ما بر این است که بانوان در رده های مدیریت میانی و به ویژه در آینده در مدیریت ارشد به کار گرفته شوند، اما متأسفانه به دلایلی هنوز محقق نشده ولی در آینده انشاا... این اتفاق می افتد.

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری یک دستگاه مستقل عمومی غیردولتی و زیرنظر شورای اسلامی شهر است اظهار داشت: این نهاد باید در سه سطح حاکمیت، مردم و درون سازمانی ارتباطات و مناسبات خود را تنظیم کند.

وی افزود: درست است که ما زیرمجموعه دولت نیستیم اما یقیاناً باید با دستگاه حاکمیتی ارتباط خودمان را متوازن نمائیم و تعادل بخشی کنیم و این اتفاق الان رخ داده و شما اگر در دستگاه های دولتی حضور پیدا کنید تعامل بسیار خوب، سازنده و تأثیرگذار شهرداری را می توانید ببینید.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به مناسبات بین شهرداری و مردم تصریح کرد از روز اول خواسته ایم که بین مردم باشیم نه اینکه شعار بدهیم. به همین دلیل در یک برنامه منسجم نهضت پاسخگویی را هر هفته در یک منطقه از شهرداری راه اندازی کردیم و صبح های چهارشنبه با اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، بازدید از محلات داریم، در عین حالیکه شورای معاونین را نیز به مناطق می بریم و این کارها، مناسبات بین شهرداری و مردم را تنظیم می کند.

شهردار یزد علاوه بر این، مناسبات بین شهرداری و سیستم اداری خود شهرداری را نیز خیلی مهم توصیف کرد که می تواند دو مناسبات دیگر را پوشش دهد.

وی گفت: خانواده شهرداری اگر نتواند مناسبات درونی خود را تنظیم کند یقیناً نمی تواند موفق باشد. اگر درون شهرداری و خانواده شهرداری همدلی، رفاقت، صمیمت و دل سوزی نباشد چگونه می خواهیم به این مردم خدمت کنیم، چگونه می خواهیم ارتباط خود را با حاکمیت تنظیم کنیم، به همین دلیل این ارتباط بسیار مهم است.

جمالی نژاد با بیان نقش زنان در امور شهرداری خاطرنشان کرد: خواهران در همه حوزه ها دل رحم‌تر، نجیب تر و دل سوزتر هستند و به نوعی حساس ترند که این حساس بودن برای ما اهمیت دارد.

مهدی جمالی نژاد از خواهران شاغل در شهرداری خواست برای تأثیرگذاری بیشتر به موضوع عفاف و حجاب، صبر و حوصله و رأفت با مردم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: عفاف و حجاب در خوهران صلابت، قاطعیت و وقار ایجاد می کند و از شاخصه هایی است که می تواند هم در ایجاد یک فضای معنوی و هم یک فضای کاری سالم و با نشاط بسیار تأثیرگذار باشد.

شهردار شهر جهانی یزد در خصوص نقش صبر و حوصله در تکریم ارباب رجوع نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: چون شهرداری یک دستگاه ویژه  است و مدیریت درآمد و هزینه را توأمان دارد هیچ وقت نمی تواند صد در صد مردم را راضی نگه دارد و به هر حال بخشی از جامعه ناراضی هستند. به همین دلیل دستگاهی با این شرایط، صبر، حوصله، حلم و بردباری خاصی می خواهد و خوشبختانه در خواهران این ویژگی وجود دارد.

جمالی نژاد افزود: با وجود تشریفات زاید و بعضی قوانین دست و پاگیر که چندین و چندسال است فریاد می زنیم و تلاش می کنیم اصلاح شود، اما نقش زنان دارای صبر و بردباری در تکریم ارباب رجوع بسیار مهم است و این دل سوزی، وسواس و دقت مسلماً روی مردان نیز تأثیر می گذارد.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال شهرداری اخلاق مدار هستیم اظهار داشت: بعضی مواقع واقعاً طبق قانون نمی توان برای مردم کاری انجام داد اما برخورد خوب و ارزشمند می تواند فضا را تلطیف کند و مردم را تشویق نماید.

شهردار شهر دارالعباده تسریع، تسهیل و تکریم ارباب رجوع را از ویژگی های ارتباط بسیار زیبا برشمرد و خاطرنشان کرد. من به مردم حق می دهم خرده بگیرند و نقد کنند تا ما بتوانیم خرده ها و عیب ها را رفع کنیم و چه قدر این نقدها به ما کمک می کند.

جمالی نژاد همچنین به اهمیت سلیقه، نوآوری و خلاقیت اشاره کرد و گفت: فوق العاده علاقه مند هستم در هر حوزه ای که وارد می شویم نوآوری و خلاقیت در آن موج بزند و به هیچ عنوان قائل به تقلید از کار شهرداری های دیگر نیستم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا