استاندار یزد در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: فصل مشترک همه شهدای بزرگوار، اخلاق است و این‌که شهداي گران‌قدر از جان‌عزیز خویش گذشته‌اند تا دیگران در آسایش زندگی کنند، این موضوع عالی‌ترین نمونه رفتار اخلاقي است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، پنجمین نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست ابتدا حلول ماه مبارک شعبانیه و اعیاد خجسته این ماه را گرامی داشت و به روان پاک شهدای گران‌قدر درود فرستاد.
استاندار یزد با قدردانی از اقدامات دستگاه‌های مختلف در ترویج فرهنگ غني ایثار و شهادت گفت: به‌واسطه ترويج همين فرهنگ اصيل است كه امروز نسلی که جنگ را ندیده باعلاقه از حریم اسلام و انقلاب در آن‌سوی مرزها دفاع كرده و در اين راه الهي ایستادگی می‌کند.
وي بابیان این‌که برای احیای فرهنگ ايثار و نثار باید سر از پا نشناخت و در راستای آن تلاش کرد بر برگزاري متناظر نشست‌های شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در شهرستان‌ها تأکید كرد.
استاندار يزد با اشاره به ساخت المان‌ها و نمادهاي شهداي والامقام انقلاب اسلامي در فضاي شهري افزود: المان شهداي گران‌قدر بايد با الهام از فرهنگ و معماری غنی این سرزمین باشد و فضای معنوی جاری در گلزارها را نيز به‌درستی و شايستگي ترویج دهد.
وي همچنين بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان تأکید کرد.
زماني قمي بابیان این‌که باید در توصیف شهداي والامقام به‌گونه‌ای اقدام کنیم که الگويي دست‌یافتنی براي نسل جوان باشند ادامه داد: فصل مشترک همه شهدای بزرگوار، اخلاق است و این‌که شهداي گران‌قدر از جان‌عزیز خویش گذشته‌اند تا دیگران در آسایش زندگی کنند، این موضوع عالی‌ترین نمونه رفتار اخلاقي است.
وي با اشاره به این‌که شهداي والامقام نمادهایی از فرهنگ غني اخلاق و ادب بوده و هر يك، قطعه‌ای از اخلاق اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را در خوددارند، بر ترويج جايگاه والاي اين سروهاي آزادي و كرامت به‌عنوان الگوهاي اخلاق در جامعه تأکید كرد.
استاندار يزد با اشاره بر اهميت استفاده از ابزار هنر در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و معرفي درست شهداي گران‌قدر اظهار داشت: هر چیزی که رنگ هنر اصیل بر آن زده شود ماندگار و جاودانه می‌شود لذا باید شهدا را نيز در قاب هنر به زيبايي به تصویر بکشیم.
در ابتداي این نشست، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه فرهنگ اصیل ایثار و شهادت پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا