معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست شورای استاندارد استان با تأکید بر اینکه کیفیت‌بخشی اولین شرط در حمایت از کالاهای ایرانی است، گفت: اولین سازمانی که می‌تواند در تحقق این مهم تأثیرگذار باشد سازمان ملّی استاندارد است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «علی زینی وند» روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه در نشست شورای استاندارد استان که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملّی استاندارد در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: استان یزد نقش مهمی در صنعت و معدن کشور ایفا می‌کند و این استان ازنظر تنوع معادن و مواد معدنی در رتبه اول و ازنظر ذخایر معدنی در مقام دوم کشور قرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ادامه داد: در حال حاضر بیش از 51 درصد از خوراک صنایع فولاد کشور و 50 درصد از سنگ‌آهن کشور در استان یزد تولید می‌شود و این استان نزدیک به 3300 واحد صنعتی فعال دارد.
زینی وند افزود: استان یزد استانی با قدمت فرهنگی و تاریخی است که به‌عنوان شهر میراث جهانی به ثبت رسیده است و در حوزه خدمات گردشگری با همکاری اداره کل استاندارد یزد شاهد ارتقای شاخص‌ها هستیم.
وی صنایع‌دستی، ترمه، شیرینی یزدی و فرآورده‌های کنجدی را ازجمله برندهای یزد دانست که جهانیان با آن آشنا هستند و موردتوجه مردم و مقامات دنیا قرارگرفته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به نام‌گذاری دقیق امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: رسالت و مسئولیت سازمان ملّی استاندارد در سال جاری چندین برابر خواهد بود.
زینی وند در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه کیفیت‌بخشی اولین شرط در حمایت از کالاهای ایرانی است، خاطرنشان کرد: اولین سازمانی که می‌تواند در تحقق این مهم تأثیرگذار باشد سازمان ملّی استاندارد است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا