معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه استان یزد در تولید ملّی و ایجاد اشتغال پایدار نقش و سهم مهمی دارد، گفت: دولت تدبیر و امید برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل جدید در کشور در سال جاری برنامه ریزی کرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمد باقر نوبخت» شامگاه پنج شنبه ۲۳ فروردین ماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که در تالار کوثر استانداری برگزار شد، گفت: استان یزد و مردم متدین و قناعت پیشه این استان نقش مهم و تاثیرگذاری در تولید ملّی و ایجاد اشتغال پایدار دارند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در سطح ملّی هدف توسعه برای سال جاری، رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری همراه با افزایش اشتغال موردنظر است، ادامه داد: در سال گذشته رشد اقتصادی از راه سرمایه‌گذاری انجام شده است.
نوبخت افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان به بیش از ۲۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ایجاد ۸۱۹ هزار نفر فرصت شغلی در کشور در ۹ ماهه اول سال ۹۶ را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال ۹۶ برای طرح‌های عمرانی کشور هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کار دولت به مراتب دشوار تر از سالهای گذشته است، گفت: نرخ بیکاری از ۱۲ و سه دهم درصد به ۱۲ و یک دهم درصد کاهش یافته است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: دولت در نظر دارد در سال جاری با تدوین ۱۲ برنامه دقیق، کارشناسانه و علمی و سرمایه گذاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر در کشور اشتغال پایدار ایجاد کند.
نوبخت با بیان اینکه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران رو به رشد است، افزود: با توجه به شاخص های سازمان بورس و تولید و تایید صندوق بین المللی پول، اقتصاد ایران در حال پیشرفت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیمان شکنی بدخواهان نظام  در تفاهم نامه هسته‌ای، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات ایجاد شده اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌هاست که این موضوع با مدیریت صحیح، اتحاد و همبستگی بین تمام ارکان نظام کاهش خواهد یافت.
وی تامین ارز ایران را از دو محل صادرات نفتی و غیر نفتی عنوان کرد و گفت: بازار ایران با درآمدی که تاکنون داشته وثبت شده است، نباید دچار شوک و نوسان شود.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: سیاست‌های جدید دولت در دو بخش مدیریت عرضه ارز و تقاضای آن با جدّیت اعمال می‌شود.
نوبخت کمک به صادرات با اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان را از دیگر سیاستهای دولت تدبیر و امید در سال جاری دانست و افزود: نزدیک به هفت میلیارد دلار برای کالاها که اغلب کالاهای اساسی بودند، در سال گذشته ارز مبادله‌ای ارائه کردیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان سخنان خود با بیان اینکه نظام ارزی ندارد که در اختیار خروج سرمایه از کشور قرار دهد، تصریح کرد: با یک عقل جمعی و همکاری و همبستگی تمام ارکان نظام و قوای سه گانه از همه دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که دشمنان داخلی و خارجی چشم طمع به سرمایه های کشور داشته باشند.
گفتنی است در پایان این نشست "سیدمجتبی حسینی پور" به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی و از تلاش های "حمیدرضا نصیری زاده" رئیس سابق این سازمان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا