آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تاکید بر اینکه این انقلاب یک انقلاب اسلامی سیاسی بود، گفت: سیاست به معنای حرکت دادن به امور حکومتی بر اساس قرآن و اسلام و هدف زندگی خداوند برای مردم مشخص کرده در این انقلاب وجود دارد نه سیاست بازی‌ها و دروغ پردازی و حیله‌گری‌هایی که بعضی انجام می‌دهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: در طول تاریخ شاهان بسیار زیادی آمدند و رفتند ولی هیچ یک حکومت اسلامی نداشتند چون هیچ یک فرامین الهی را در جامعه پیاده نکردند.

ناصری یزدی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ما قدرت فکر و تعقل داد و با بیدار کردن ملت ایران از درون، زمینه انقلاب را فراهم کرد و ملت ایران فهمید که باید به سوی خداوند حرکت کند و زیربار حکم خداوند برود و عزتش را در برابر ذلت نسبت به بیگانگان معاوضه نکند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: در آن زمان فکر همه نسبت به اسلام فکر عادی بود که یک نماز و روزه‌ای باشد و دیگر هر کسی هر کاری می‌خواست انجام دهد ولی امام خمینی(ره) چهره مادی و معنوی انقلاب اسلام را برای مردم روشن کرد.

وی هدف اصلی اسلام را رسیدن انسان‌ها به کمال و ترقی و پیشرفت دانست و گفت: انسان باید هم در دنیا و هم در آخرت برای پیشرفت حرکت کند.

امام جمعه یزد به نزدیک شدن انقلاب به چهلمین سال خود اشاره کرد و افزود: الان باید پس از 40 سال یک بررسی و بازنگری در ارتباط با دستاوردهای انقلاب و میزان رسیدن به اهداف آن داشته باشیم.

ناصری یزدی افزود: یک مقدار در برخی موارد پیش رفتیم ولی در برخی موارد انقلاب هم نتوانستیم به پیشرفت خوبی دست پیدا کنیم و زمینه تحقق اهداف فراهم نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از زمینه‌هایی که باید حتما در آن بازنگری صورت پذیرد را بحث آموزش دانست و گفت: باید ببینیم آموزش در کشور ما به چه صورتی بوده که نتوانستیم به اهداف اصلی آن دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب در زمینه‌هایی که افراد دین دار، مخلص، متعهد و متخصص بودند پیشرفت کرده ولی در مواردی که توجهی به این چنین مسائلی نداشتیم، عقب ماندیم و نتوانستیم تحول ایجاد کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اگر فساد و هرزگی در امور پیدا شده و نگذاشته ما کارمان را پیش ببریم، باید جلوی آن را بگیریم، گفت: اقتصاد کشور نیازمند نوآوری است و باید هر روز در اقتصاد ما یک نوآوری وجود داشته باشد که اقتصاد مقاومتی به وجود آید.

ناصری یزدی به نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سالها در حال به جلو رفتن هستند و ما باید نسبت به این نامگذاری‌ها و رفع مشکلات اقتصادی بیش از پیش حرکت کنیم و توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اگر از ولایت دور شویم دشمن می‌تواند به ما صدمه بزند، خاطرنشان کرد: راه‌های نرفته را باید رفت و در جاهایی که اشتباه کردیم هم باید سعی کنیم جبران کنیم و جلوی مشکلات را بگیریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا