مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد به عنوان رییس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب انتخاب شد.

به گزارش معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نشست شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب در یزد با پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این برنامه مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد به عنوان رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب انتخاب شد.

در این نشست که روز دوشنبه (١٤ اسفند ماه) برگزار شد، علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از نحوه تشکیل شبکه، آن را نهادی برای کارهای مشارکتی در حوزه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف دانست.

همچنین شهردار یزد ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای شورا، از آنان برای بازدید از پروژه گذر فرهنگ و هنر مازار دعوت کرد که به تازگی عملیات اجرایی آن شروع شده و اوایل سال ۱۳۹۷ افتتاح خواهد شد.

در این نشست مصطفی جوادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به عنوان دبیر، شیخیانی شهردار خورموج به عنوان نایب رئیس، فروغ ‌هاشمی رییس اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی اوز به عنوان منشی و موسوی رییس اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی ری به عنوان خزانه‌دار شورا انتخاب و معرفی شدند.

در ادامه این مراسم پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد. در متن این پیام آمده است:

"گستره فرهنگ در سنت اسلامی و ایرانی چنان است که نمی‌توان آن را در قالب یک دستگاه محدود کرد. هیچ توسعه و پیشرفتی در غیبت فرهنگ‌ پایدار نخواهد ماند. شهرهای پایدار جهان، شهرهای فرهنگی‌اند و شهرهای پایدار ایران نیز، شهرهایی‌اند که در طول قرون مردمانش در هوای فرهنگ‌ نفس کشیده‌اند و برخی از بزرگ‌ترین چهره‌های فرهنگی را به جهان هدیه کرده‌اند.

ما برای پاسداری از این سنت نیکو و برای نقش‌آفرینی مؤثرتر فرهنگی در دنیای امروز نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌های مردمی، عمومی و دولتی در عرصه فرهنگ هستیم.

شبکه هماهنگی شهرهای دوستدار کتاب که با حضور شهرداران و روسای ادارات فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرهای برگزیده کتاب‌خوانی تشکیل شده است، یکی از نهادهایی است که این مشارکت را محقق می‌سازد.

تشکیل این شبکه و برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی این شبکه در شهر پایدار و فرهنگی یزد اقدامی تحسین‌برانگیز است که امیدواریم سرآغاز فعالیت‌های مشارکت‌جویانه و مؤثر فرهنگی باشد.

تجربه نشان داده است که توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کنار تأثیرات فرهنگی هم به افزایش امید و نشاط اجتماعی منجر می‌شود و هم به کارآفرینی.

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بدون مشارکت نهادهای مردمی، عمومی و دولتی ممکن نیست.

امیدواریم مشارکت شهرداری‌ها، نهادهای غیردولتی و دولتی در قالب این شبکه به تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بیانجامد."

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا