دکتر محمد رضا متوسل الحسینی با اعلام این خبر گفت: از آنجا که هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه بوسیله ی فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فراورده های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است

دکتر محمد رضا متوسل الحسینی با اعلام این خبر گفت: از آنجا که هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه بوسیله ی فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فراورده های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است ، کشتارگاه ها و خودروهای حمل نیز به عنوان بخشی از زنجیره تولید و توزیع فراورده های خام دامی تحت نظارت دائم کارشناسان دامپزشکی می باشند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: حمل طیور زنده بدون نظارت و اخذ مجوزهای بهداشتی دامپزشکی می تواند موجب انتقال و شیوع بیماری های خطرناکی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بدنبال آن آلودگی مناطق مختلف كشور شود. به همین دلیل خودروهای ورودی به کشتارگاه ها از نظر همراه داشتن گواهی بهداشتی و خودروهای خروجی از نظر همراه داشتن گواهی شستشوی قفس و خودرو، شدیدا کنترل خواهند شد تا با رعایت اصول بهداشتی حمل، تا حد ممکن از انتقال و شیوع بیماری های خطرناک طیور در مناطق مختلف جلوگیری شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد با بیان این نکته که حمل و نقل طیور و دام بدون داشتن مجوزهای بهداشتی لازم، چه در داخل و چه در خارج از استان ممنوع و سبب برخورد قانونی می گردد، اظهار امیدواری کرد که با نظارت دقیق بهداشتی بیش از گذشته و همچنین رعایت شرایط کامل بهداشتی توسط مرغداران استان شاهد ریشه کن شدن بیماری ها و افزایش تولید در استان باشیم.

وی در پایان یادآور شد: صاحبان واحدهای پرورش مي توانند به منظور دريافت مجوز حمل بهداشتي به شبکه های دامپزشکی شهرستان خود مراجعه و نسبت به اخذ این مجوزها اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا