شهردار یزد در نشست مشترک شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان یزد، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها را اولین خاکریز مطالبات مردمی دانست.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، مهدی جمالی نژاد در نشست مشترک شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان که  با حضور آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و همچنین محمود زمانی قمی استاندار، در محل سالن اجتماعات تالار فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به ضرورت هم افزایی و همدلی هر چه بیشتر شوراها با خانواده شهرداری گفت: با عنایت استاندار یزد و همچنین دستگاه‌های مربوطه طی چندین جلسه مشکلات شهر یزد بررسی شده است.

شهردار شهر جهانی یزد؛ نقش شوراهای اسلامی شهر، شهرداران، نهادهای عمومی غیردولتی را در ایجاد رضایت مردمی، افزایش امنیت اجتماعی، بالابردن امنیت ملی کشور و واکسینه کردن کردن کشور بسیار مهم دانست.

وی شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها را اولین خاکریز مطالبات مردمی دانست و افزود: مردم  برای پیگیری بسیاری از مطالبات و چالش‌های مربوط به دستگاه‌های مختلف که مرتبط با شهرداری نیست، برای اولین بار به شهرداری مراجعه می کنند و شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر اولین خاکریز مردم برای گزارش مطالباتشان هستند.

 شهردار یزد با اشاره به ضرورت نقش مهم حس تعلق شهروندان به شهر در راستای کاهش مشکلات و انسجام شهری، اظهار داشت: در این راستاست که سرمایه های اجتماعی در شهرها افزایش یافته که نتیجه آن، افزایش امنیت اجتماعی و در نهایت بالا رفتن امنیت ملی در کشور است.

جمالی نژاد در ادامه به نقش تاثیرگذار شهرداری و شورای شهر در راستای حس تعلق شهروندان به شهر پرداخت و تصریح کرد: اگر شهرداری و شورای شهر به بازخوانی نقش ها در این راستا بپردازند دستاورهای خوبی در پی خواهد داشت.

شهردار یزد  با تأکید بر اینکه علت اصلی بسیاری از معضلات جامعه به مهاجرت برمی‌گردد، بیان داشت: متأسفانه توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات باعث بسیاری از مهاجرت‌ها به شهرها شده است؛ چنانچه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ما نظام شهری بیمارگونه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در کشور شهری سالم داشته باشیم و همچنین توزیع متوازن شهری را نیز داشته باشیم، باید در همین راستا حس تعلق ساکنین و مالکین شهرها را نسبت به شهرها و روستاها افزایش دهیم تا بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع شود.

شهردار یزد در پایان با اشاره به ضرورت شفافیت و و انعطاف پذیری شهرداری نسبت به چالش‌های مردم، اضافه کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در شهرها وجود دارد، عدم اطمینان مردم نسبت به شهرداری‌هاست؛ چنانچه دیواری بی‌اعتمادی مردم نسبت به شهرداری‌ها بسیار بلند است که باید فاصله این دیوار کوتاه شود تا رضایت مردم را در پی داشته باشد و باید در این راستا از تمام تلاش استفاده کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا