امام جمعه یزد با بیان اینکه بدون نوآوری رشد و پیشرفت در کشور حاصل نمی‌شود، گفت: صنعتگران، تولیدکنندگان و جامعه دانشگاهی باید این مسئله را مورد توجه خود قرار دهند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه آگاه باشیم و بدانیم که همه در محضر خدای متعال هستیم پس تقوا پیشه کنیم، اظهار داشت: همه اعمال و کردار ما در منظر خدای متعال است و مسئول گفتار و کردار خود هستیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه انسان باید در قبال اعمال و رفتار خود پاسخگو باشد، گفت: هر کار، حرکت و حرفی که انسان می‌زند هم در دنیا و هم در آخرت باید پاسخگوی اثراتش باشیم و اعمال ما چه خوب و چه بد در روز قیامت با ما همراه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به اهمیت مسئله نماز اشاره کرد و افزود: نماز یکی از عنایات پروردگار و از الطاف بزرگ الهی و دری است که خداوند به روی ما باز کرده که اگر وارد این در و خانه عظیم که نماز است بشویم، طبعاً در واقع قرب و عنایت خداوند نصیب ما می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر انسان نماز و راه دوستی با خداوند را پیدا کند، راه اشتباه را انتخاب نمی‌کند، تصریح کرد: وقتی انسان مسیر خدا انتخاب و طی کند از بدی‌ها دور و به سمت خوبی‌ها می‌رود.

ناصری یزدی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه آمار تلفات موتورسواری در استان یزد بسیاری بالاست، اضافه کرد: باید مشکلات این حوزه رفع و مسئولان در جهت ساماندهی آن تلاش خود را به‌کارگیرند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آمریکا که خود تولیدکننده سلاح و جنگ‌افزارهای جنگی و فروشنده سلاح‌های کشتار جمعی است نمی‌تواند نسبت به دفاع مردم یمن از جان خود اعتراض کند، گفت: این مسئله که آن‌ها نسبت به دفاع مردم یمن از جان و مال خود انتقاد می‌کنند نشان از عمق ظلمی که در حق این مردم مظلوم روا می‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها با محاصره یمن اجازه ورود هیچ‌چیزی را به این کشور نمی‌دهند پس اینکه گفته می‌شود موشک‌های شلیک‌شده از سوی یمنی‌ها به ایران اختصاص دارد مضحک و دروغ است بلکه این موشک‌ها ساخته خود یمنی‌هاست.

وی خطاب به مسئولان کشور در ارتباط با مشکلات موجود در کشور، افزود: مسئولان باید با برای حل مشکلات و معضلات جامعه با عزمی راسخ گام بردارند و یکپارچگی را در این زمینه سرلوحه کار خود قرار دهند تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

ناصری یزدی نوآوری در صنایع و خلاقیت در تولیدات در کشور را از مهمترین عوامل پیشرفت دانست و تصریح کرد: صنعتگران، تولیدکنندگان و جامعه دانشگاهی باید این مسئله را مورد توجه خود قرار دهند چون بدون نوآوری و رشد و پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا