نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه مسئله آب روستاها در سند آمایش سرزمینی یزد به صورت ویژه دیده شود، گفت: فرهنگ‌سازی لازم در حوزه استفاده از فضای مجازی انجام شود.
آیت الله محمد رضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با موضوع "آمایش سرزمین و لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور" اظهار داشت: هدف اسلام و انبیا در تمام فعالیتهای خود برای رسیدن به قرب الهی است و تمام آنچه در آسمان و زمین قرار دارد مقدمهای برای رسیدن به این هدف است.
وی افزود: گاهی وقت‌ها در کشور ما برخی از مسئولین فکر می‌کنند که حکومت تشکیل شده تا آن‌ها حاکم شوند و این به دلیل عدم فهم کامل هدف حاکمیت است و اگر این را بدانند هرگز دعوا نمی‌کنند و هر کدام برای خدمت به اسلام کار می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ و فضای مجازی به عنوان راهکاری برای مقابله با تبلیغات سو دشمن است و در مقابل برنامه‌های دشمنان برای فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی هدف مقابله را دنبال کنیم.
ناصری یزدی تصریح کرد: دشمنان حتی برای یک صد سال آینده ما برنامه ریزی کرده‌اند و تا جایی که صد سال پیش برنامه ریزی کردند و الان در مدارس ما نیز به بخشی از هدفشان رسیده‌اند تا جایی که برخی از فرزندانمان از قران چیزی نمی‌دانند.
وی افزود: اگر می‌خواهیم برنامه‌ریزی برای آینده استان داشته باشیم باید چشم انداز فرهنگ ۲۰ ساله داشته باشیم و از نظر علم و دانش، تکنولوژی، دینی، اعتقادی، فساد در جامعه این برنامه را داشته باشیم.
امام جمعه یزد بیان کرد: در استان ما از نظر فرهنگی در ۲۰ سال پیش بسیار متفاوت بودیم و باید این برنامه‌های خود را مورد بررسی قرار دهیم که الان در چه وضعیتی قرار داریم.
ناصری یزدی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش بسیار مشکلات متعددی داریم که دشمنان برای آن‌ها برنامه ریزی کرده‌اند و باید بسیار زیاد بر روی آن کار کنیم تا فرزندان ما از دست نروند.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم که زمینه‌های دینی، اخلاقی، سلامت نفس، فکر کردن به عنوان حوزه‌هایی است که باید بر روی آن فکر کنیم تا فرزندانمان در آینده موفق عمل کنند.
امام جمعه یزد بیان کرد: ما در روستا‌ها و شهرستان‌ها هجرت بسیار زیاد داریم که علت آن عدم توجه به نگهداری جمعیت در روستا‌ها است و روستاهایی که لبنیات شهر را تامین می‌کردند الان محتاج شده‌اند که این هجرت‌ها مشکل شده است و باید ریشه یابی کنیم.
وی گفت: در روستا‌ها و شهر‌ها مساله آب رسانی امری مهم است که باید در این زمینه مدیریت داشته باشیم و با برنامه ریزی آب‌های برف و باران را جمع کنیم و با مدیریت از خشک شدن درختان جلوگیری کنیم.
وی افزود: در برخی از روستا‌ها شاهد تراشیدن کوه‌ها و زمین خواری هستیم که باید برنامه ریزی در خصوص ساکن شدن دیگران داشته باشیم که می‌توان بسیار در آمایش استانی به آن توجه کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: کنترل فضاهای مجازی، آموزش مناسب آموزشگاه‌ها و مسائل فرهنگی به عنوان اموری است که باید به آن‌ها توجه شود.
ناصری یزدی تاکید کرد: مساله شایسته سالاری و استفاده از نیروهای کاری خدوم و متدین و دلسوز مردم و انقلاب به عنوان امری مهم در اداره استان است که مسئولان اجرایی استان باید آن را دنبال کنند.
وی افزود: تقویت حوزه‌های علمیه و مسائل دینی با توجه به گذشته بسیار درخشان استان یزد امر دیگری است که مسئولان استان اگر به آن توجه داشته باشند می‌توان بار دیگر الگو بودن یزد را از جهات مختلف در سطح کشور نشان داد.
استان یزد با توجه به سابقه و استعدادهای مناسبی که دارد در زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند بسیار موثر عمل کند و بایستی در سند چشم انداز به آن توجه شود و آینده نیز بر روی صنایع کم آب خواه توجه کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا