دهقان : پردیس مهریز بخشی از دانشگاه یزد است و تابع مقررات آموزش عالی است

بمانعلی دهقان منگابادی در جمع خبرنگاران مهریز در سالن اجتماعات این دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه پردیس مهریز در سال ۹۴ به طور رسمی فعالیت خود را در سه رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر و بازرگانی و روانشناسی با ۸۴ دانشجو در مقطع کارشناسی آغاز کرد، اظهار داشت: این مجموع هم‌اکنون با سه رشته جدید شامل زبان انگلیسی، حقوق و حسابداری در مقطع کارشناسی با ۳۰۰ دانشجو مشغول فعالیت است.

وی عنوان کرد: از تعداد کل دانشجویان پردیس مهریز، ۵۲ نفر دانشجوی خوابگاهی هستند که ۳۲ نفر دختر و ۲۰ نفر پسر هستند.

دهقان از جعفر شکیب به عنوان خیر بزرگ شهرستان مهریز یاد کرد و افزود: این خیر نیکوکار با احداث مجموعه‌های آموزشی در مهریز به ویژه پردیس دانشگاه یزد، نام خود را ماندگار کرد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ساخت خوابگاهی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت ۲۰۰ نفر طی شش ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این خوابگاه نیز به همت جعفر شکیب در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

دهقان یادآور شد: ۳۰۰ متر فضای آموزشی دانشگاه پردیس مهریز توسط خیر مجموعه در حال ساخت است و پردیس مهریز به عنوان محلی برای پژوهش‌های ریاضی و نشست‌های علمی و بین المللی در بین دانشگاههای استان یزد شناخته شده است.

وی تصریح کرد: باغ شجاع لشکر با ۵ هزار متر مربع و هزار و ۲۰۰ متر زیربنا تحویل دانشگاه یزد شده که این بنا نیز به مرکز علمی و پژوهشی تبدیل می شود و تاکنون نیز ۲۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه و مقرر شده دانشکده گردشگری در این مکان ایجاد شود.

رئیس پردیس مهریز، نداشتن هتل یا مکان اقامتی در شهرستان مهریز برای اسکان مهمانان خارجی همایش‌ها را یکی از کمبودهای این شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد: با پیگیریهای مسئولان شهرستان این مشکل نیز حل شود.

دهقان از اهدای یک خانه توسط خیر مهریزی به دانشگاه یزد خبر داد و گفت: افرادی که در زمینه آموزش عالی سرمایه گذاری می کنند و اهداف خیرخواهانه دارند، بدانند که دانشگاه بهترین مکان برای رسیدن به اهداف عالی آموزشی، علمی و فرهنگی است.

وی افزود: آموزش عالی تنها صنعتی است که می تواند باعث پیشرفت و گسترش شهر باشد و رشد و توسعه را به همراه بیاورد و این امر تاکنون ثابت شده که هر جا دانشگاه ایجاد شده، آن شهر رشد چشمگیری داشته است.

دهقان بر استفاده از نیروهای بومی مهریزی به عنوان پرسنل پردیس تاکید و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این مجموعه با ۱۰ پرسنل شامل دو نفر هیئت علمی و هشت کارمند، مشغول فعالیت است.

دهقان تاکید کرد: پردیس مهریز بخشی از دانشگاه یزد است و تابع مقررات آموزش عالی است و با دانشگاه‌های دیگر شهرستان قصد رقابت ندارد زیرا کار ما جدا است و خوشحال می شویم با هم تعامل داشته باشیم.

وی افزود: پردیس مهریز مجهز به برد هوشمند و تمامی کلاسها متصل به شبکه و امکان برگزاری کلاسهای آنلاین از ویژگیهای این مجموعه است که حتی دانشگاه یزد این قابلیتها و امکانات را ندارد.

دهقان ضمن انتقاد از افرادی که با جعل عنوان دانشجو نسبت به پردیس مهریز در فضای مجازی انتقاد کرده و امکانات این مجموعه را زیر سئوال برده‌اند، گفت: دانشگاه یزد دارای پنج پردیس شامل پردیس فنی مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم و پردیس آزادی است و پنجمین پردیس آن نیز پردیس مهریز است.

وی افزود: پردیس مهریز در بین این پنج پردیس مجهزترین است و به اذعان اساتید، پردیس مهریز نمایی کامل از یک مجموعه دانشگاهی و آموزشی است که تمام امکانات آموزش برای دانشجویان به نحو احسن در آن دیده شده است.

رئیس پردیس مهریز افزود: کسانی که منتقد پردیس مهریز هستند، اصلا دانشجوی این مجموعه نیستند و دانشجویانی که در پردیس مهریز مشغول تحصیل هستند با توجه به دفترچه کنکور سازمان سنجش پردیس مهریز را انتخاب کرده اند و مدیریت این مجموعه مخالف جابجایی و انتقال دانشجویانی است که می خواهند به استانی دیگر به جز دانشگاه یزد بروند نیست و دانشجو را به زور در این دانشگاه نگاه نداشته ایم.

دهقان تاکید کرد: از منتقدان دانشجونما دعوت می کنیم از امکانات این مجموعه چه از کلاسها و چه فضای آموزش بازدید کنند و امکانات پردیس مهریزرا با دانشگاه یزد مقایسه کنند و نقد منصفانه داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا