یزد فردا : مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با اشاره به اینکه اتباع خارجی بیمه نیستند و به دلیل هزینه‌های سنگین بیمارستان، در خانه زایمان می‌کنند، گفت: این موضوع در دست پیگیری است.

زارع زاده یکی از معضلات موجود بهداشتی در بین زنان اتباع خارجی به ویژه زنان افغانستانی را بحث زایمان های درون منزل اعلام کرد و افزود: این موضوع رصد و مشخص شد به دلیل بیمه نبودن و هزینه های سنگین بیمارستانی زایمان‌ها در منازل انجام می شد که با گسترش پوشش بیمه ای، این مشکل در حال رفع است. رضا زارع‌زاده ظهر در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری یزد با موضوع حقوق کودک اظهار داشت: در چهار سال گذشته تغییرات خوبی در زمینه خدمت رسانی به اتباع خارجی مجاز شاهد بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته دو اتفاق مهم در حوزه اتباع خارجی رخ داد، عنوان کرد: نخست اینکه در حوزه سلامت تمام خانواده های مجاز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و با پرداخت ۵۰ درصد فرانشیز از خدمات بهره مند هستند.
زارع زاده ادامه داد: دومین حوزه خدمت رسانی به اتباع خارجی نیز در زمینه آموزش بود که حتی اتباع غیر مجاز از شرایط تحصیل بهره مند شدند و طی دو سال گذشته، زیرساخت های لازم برای تحصیل ۵ هزار کودک اتباع غیرمجاز نیز فراهم شد به نحوی که اکنون هفت درصد دانش آموزان استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می دهند.
وی یادآور شد: موضوع دیگر سرشماری خانواده های فاقد مدرک بود که ۱۸ هزار نفر در این طرح شناسایی و از انواع خدمات بهره مند شدند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا