جلسه صبح جمعه با حضور اعضای شورای شهر و شهردار منتخب یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد رئیس شورای شهر یزد در جلسه صبح جمعه که با حضور استاندار، مسئولین و اعضای شورای شهر برگزار شد ضمن تشکر از حضور شهردار منتخب در جلسه امروز به روند انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: از 42 نفری که در لیست برای شهرداری معرفی شدند پس از بررسی های بسیار، اعضای شورا به دوازده نفر رسیدند که 5 نفر از اینها انصراف دادند و 7 نفر برای ارائه برنامه دعوت شدند تا در جلسات حضوری به ارائه برنامه ها و طرح های خود بپردازند.

وی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد بین آقایان سیدحسینی و جمالی نژاد رای گیری انجام شود که جناب سیدحسینی انصراف خود را اعلام نمود و در نهایت در صحن شورا رای گیری برای آقای جمالی نژاد انجام شد و با 11 رای ایشان به عنوان شهردار انتخاب شد.

غلامعلی سفید به ویژگی های شخصیتی جمالی نژاد پرداخت و افزود: دارای دکتری مدیریت برنامه ریزی شهری است و حضور در بخش های مختلف شهرداری تا شهردار چند شهر در کارنامه ایشان است و به امور شهرداری اشراف کامل دارد.

انسانی عالم، توانمند و دنیا دیده، اهل تعامل، مردم دار، اجرایی و بدور از مسائل سیاسی است و دنبال کار و خدمت است.

حمیدرضا قمی دیگر عضو شورای شهر یزد هم در این نشست به راه اندازی سیستم پخش آنلاین جلسات شورا اشاره کرد و گفت: از اولین جلسه شورای پنجم پخش زنده از صحن شورا بر روی سایت شورای شهر یزد قرار گرفت و این امر که جزو طرح هایی بود که در راستای شفافیت و دسترسی آسان به جلسات بود، محقق شد و هر هفته روزهای شنبه و چهارشنبه که جلسات برگزار می شود همشهریان و خبرنگاران محترم می توانند جلسات را مشاهده کنند و در جریان آخرین تصمیمات ما قرار بگیرند.

محسن عباسی با اشاره به فرصت های جهانی شدن یزد گفت: هرسال اقدامات شهر جهانی مانیتورینگ می شود و کلیه فعالیت ها مورد بررسی قرار می گیرد تا الزامات جهانی به درستی رعایت شود که وظیفه ما در این راه سخت و حساس است و باید به درستی این اتفاق خوب را با عملکرد خود حفظ نماییم.

عضو شورای شهر یزد افزود: فرصت های فرهنگی باید مدنظر باشد و دنیا حفاظت فرهنگی را مورد توجه قرار داده که ثبت جهانی می تواند فرصت فرهنگ ساز باشد و همین امر می تواند از مهمترین دستاوردهای ثبت جهانی باشد و این اتفاق بزرگ که برای یزد رقم خورد سبب ارتقا شخصیت فرهنگی افراد می شود.

شهردار منتخب یزد هم در این جلسه ضمن تبریک عید قربان و هفته دولت به ثبت جهانی یزد پرداخت و اظهارداشت: در ثبت جهانی در ابتدا باید از مردم تشکر کرد که بافت تاریخی را حفظ کردند و این میراث به جا مانده از گذشته را محافظت نمودند و همچنین دانشگاهیان، بازاریان و مسئولین امر که در این راه تلاش های بسیاری را انجام دادند.

مهدی جمالی نژاد تصریح کرد: ماندن ثبت جهانی بسیار مهم است و باید یک فهم جدید از این ثبت را برای مخاطبان ایجاد کنیم تا همه برای حفظ و حراست از آن تلاش کنند و از دوستانی که در این جمع مبارک حضور دارند تقاضا دارم تا روی برند شهر یزد کار علمی و کارشناسی داشته باشند و در نشست های خود به این موضوعات بپردازند و شهرداری را یاری کنند.

شهر یزد با قدمت خود، خاطره های زیاد و ماندگاری برای ساکنان آن دارد و اساسا باید گفت شهرهای بی خاطره، شهرهای بی هویت هستند و این شهر پر از خاطره های شیرین است.

وی اظهارداشت: از حسن اعتماد اعضای شورای شهر تشکر می کنم و از اینکه خادمی مردم یزد را برای این حقیر فراهم کردند سپاسگزاری می کنم.

شایان ذکر است محسن ابوترابی، ونوس عامری، الهه جورابی و سیدحسین آزادی از دیگر اعضای شورای شهر، در این جلسه حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا