مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری یزد در آئین تجلیل از اعضا دوره چهارم شوراهای شهری استان گفت: در دوره چهارم شوراهای شهر با کمترین میزان مسائل حاشیه‌ای و تخلف روبرو بوده‌ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری یزد با اشاره به آغاز شوراهای دوره پنجم در اول شهریورماه گفت: در سال 92 برای جلوگیری از برگزاری انتخابات متعدد در کشور، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به‌صورت هم‌زمان برگزار و زمان آغاز شروع شوراها یک ماه بعد از تنفیذ رئیس‌جمهور به تصویب مجلس رسید.
وی همچنین در رابطه با تغییر زمان شروع به کار شوراها و اعلام زمان‌های متفاوت از سوی مسئولین وزارت کشور گفت: با تصحیح مصوبه زمان آغاز به کار شوراها 14 مرداد اعلام شد که با توجه به طولانی شدن فرایند تائید این مصوبه، ابلاغ آن با تأخیر انجام گرفت.
شاکری شمسی بیان کرد: در دوره چهارم شوراها 21 شورای شهر و 121 عضو اصلی در استان داشته‌ایم که با توجه به مصوبه جدید مجلس در دوره پنجم این تعداد به 117 نفر کاهش یافت.
این مقام مسئول تغییرات در سطح مدیریت شهرداری‌ها را در دوره چهارم نسبت به دوره سوم 81 درصد دانست و گفت: در دوره چهارم شوراهای شهر تنها 4 نفر از شهرداران دوره سوم استان در سمت خود باقی ماندند. البته خوشبختانه سطح علمی شهرداران در این دوره مناسب بوده و 14 نفر دارای مدرک کارشناسی و 7 نفر کارشناسی ارشد داشته‌اند.
مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری یزد همچنین تأکید کرد: خوشبختانه در دوره چهارم با کمترین میزان مسائل حاشیه‌ای و تخلف روبرو بوده‌ایم و موارد اندک موجود هم با پیگیری‌ها دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری و گفتگو و قبل از ارجاع به شورای حل اختلاف حل‌وفصل شد.
شاکری شمسی از همکاری و همراهی مجموعه شوراهای شهر استان با دفتر شهری و شوراها تقدیر کرد و تصریح کرد: تعامل شوراهای شهر دوره چهارم در استان با مجموعه اجرایی استان مطلوب بود. همچنین در بحث آموزش و تفریق بودجه و حسابرسی‌ها و همچنین تغییر و تصویب ساختار جدید شهرداری‌ها همکاری لازم را اعمال کردند.
مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری یزد در پایان ابراز امیدواری کرد اعضای دوره پنجم با برنامه‌ریزی بهتر و وقت گذاری بیشتر در خدمت مردمی که به آن‌ها اعتماد کرده‌اند، باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا