یزدفردا : در تصادف کاروان بیت الرضا علیه السلام بافق که پیاده از بافق به سمت مشهد الرضا در حرکت بودند یک نفر کشته و یک نفر مجروح شد

یزدفردا : در تصادف  کاروان بیت الرضا علیه السلام بافق که پیاده از بافق به سمت مشهد الرضا در حرکت بودند یک نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
مدیر فوریتها وحوادث غیر مترقبه استان یزد گفت :در برخورد یک دستگاه وانت مزدا در ٢۰ کیلومتری بشروئیه به کاروان پیاده راهیان بافق به مشهد یک نفر از اعضای کاروان کشته ویک نفر مصدوم شد.
دکتر دهقان اشاره کرد :  بهزاد میزایی 22 ساله در صحنه  وقوع حادثه قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده بود ویکی دیگر از مصدومان بنام محمدرضا شفیعی 25 ساله که دچار ترومای سر وگردن شده بود به بیمارستان شهید چمران فردوس اعزام وتحت مداوا قرار گرفت .
در این سانحه تصادف ، زائر پیاده و پزشک یار کاروان مرحوم بهزاد میرابی جان با جان آفرین تسلیم نموده و دیگر پزشک یار کاروان آقای محمد رضا شفیعی نیز مصدوم گردید که به بیمارستان منتقل گردیده است.
علت حادثه در دست بررسی است واطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام میشود.



کاروان پیاده زائران امام رضا(ع)
کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) ۲۵سال است که مسافت ۱۱۱۸کیلومتری بافق تا مشهدالرضا را با توشه عشق می پیماید.
این مسیر حدود ۱۱۱۸کیلومتری شامل استان های یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.
این کاروان که حدود دو هفته پیش حرکت خود را آغاز کرده این روز ها به بیابان های گرم طبس رسیده.
گرمای طاقت فرسای هوا، یک ماه دوری از خانواده، و طی این مسیر با پای پیاده سخت و دشوار است، اما آنچه این همه سختی را اسان می کند عشق و دلدادگی است.
بیش از هفتاد درصد از این کاروان ۱۷۰نفره را جوانان تشکیل می دهند و حدود ۳۰درصد از جمعیت این کاروان نیز تحصیلات دانشگاهی و لیسانس به بالا دارند.
جالب ابنجاست که این کاروان، پباده روی محض نیست و در هر فرصت مناسب احکام و اخلاق و عقائد دینی برای آن ها تبیین می شود.
از هر شهر و روستایی که عبور می کنند مردم از زائران پذیرایی می کنند و در بعضی از مکان ها خانه های خود را برای استراحت در اختیار زائران قرار می دهند.
این کاروان سوم مرداد و در آستانه میلاد امام رضا(ع)به مشهد می رسد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا