استاندار یزد با حضور در زورخانه تکیه ابوالفضل(ع) خلف‌باغ ضمن بیان خدا قوت به ورزشکاران از حرکات ورزشی باستانی کاران دیدن کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استانداریزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جمعی از مدیران استان به مناسبت روز ورزش باستانی در زورخانه تکیه ابوالفضل(ع) خلف‌باغ حضور یافتند و با ورزشکاران دیدار و گفتگو کردند.
«سیدمحمد میرمحمدی» همزمان با روز ورزش باستانی در بازدید از زورخانه تکیه ابوالفضل(ع) خلف‌باغ با تقدیر از همت و تلاش ورزش دوستان و پهلوانان در زورخانه‌ها گفت: آنچه برایم بسیار قابل توجه است، بحث ورزش پهلوانی است که همراه با آموزه‌های حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) بوده و پهلوانی را در الگویی از آن حضرت فرا می گیریم.
وی با بیان اینکه پهلوانی فقط در جسم و توانمندی جسمی نیست بلکه پهلوانی در همه ابعاد است؛ اظهار داشت: آن حضرت در همه ابعاد پهلوان بود و پهلوان به عنوان الگوی بالا که بالاتر از آن نیست و پهلوان کسی است که بر همه چیز توفیق پیدا می کند بنابراین حضرت علی(ع) در همه زمینه ها الگو بودند.
استاندار یزد با اشاره به ویژگی‌های پهلوانی و وجود این خصیصه‌ها در امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: در جنبه اخلاق، مردم داری، گذشت، مهربانی، دستگیری و در هر زمینه‌ای که تصور کنید حضرت علی(ع) نمونه ای بود که مثل آن را نداشتیم.
وی ادامه داد: کسانی که وارد این میدان می شوند کسانی هستند که راه علی(ع) را طی می کنند و اشعاری که با مدح آن حضرت و خداوند بیان می شود قلب ها را صیقل داده و از گرد و غبار بدی ها و زشتی ها و پلیدی ها پاک می کند.
میرمحمدی افزود: ورزش پهلوانی از مواردی است که از قدیم در این استان داشتیم و با ثبت جهانی شهر یزد، یکی از ویژگی های مثبت و ارزنده‌ای است که باید بیشتر به آن بپردازیم چراکه از گذشته دور تا کنون مورد توجه ورزش دوستان بوده و با فرهنگ الهی نیز ادامه پیدا کرده و به دست علاقه‌مندان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه امروز چهره‌های جوان و برومند در عرصه پهلوانی توانمندی خود را نشان می دهند بیان داشت: امید است شاهد گسترش و توسعه ورزش پهلوانی در استان و نقاط مختلف و حتی در روستاها باشیم و به تحرک و پویایی و ورزش بپردازیم و صفات حضرت علی(ع) را که در وجود ورزشکاران پهلوان می بینیم روز به روز به کمال برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا