یزد فردا : رئیس پلیس فتا انتظامی یزد از شناسایی و دستگیری عامل راه اندازی پویش اخراج افغانی ها در این استان خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب در مورد مشکلات شهری و با تحریک اعضاء و ساماندهی افراد گروه در صدد ایجاد تجمعات غیر قانونی و تخریب سیمای نظم و امنیت استان داشته که باعث تشویش اذهان گردیده بود.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع شناسایی متهم را در دستور کار خود قرار داده و تحقیقات فنی را در این زمینه آغاز نمودند که در کوتاهترین زمان ممکن وی شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی دستگیر و به همراه مستندات مربوطه به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم پرونده، ع م 16 ساله در روند بازجویی خود علل این اقدام خود را تحت تاثیر قرار گرفتن اخبار کذب و نشر شده در شبکه های اجتماعی و جذب عضو در گروه به منظور کسب درآمد بیان نمود.

سرگرد ابوطالبی با ذکر این نکته که از نظر قانون جرایم رایانه‌ای تشویش اذهان عمومی جرم است گفت: برابر ماده 18 قانون جرايم رايانه‌ای هر كس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومی يا مقامات رسمی به وسيله سامانه رايانه‌ای يا مخابراتی اكاذيبی را منتشر کند، افزون بر اعاده حيثيت (در صورت امكان)، به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزای نقدی از پنج ميليون ريال تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا