دکتر علی اکبر حداد زاده، مدیر کل دامپزشکی استان یزد به همراه تنی چند از مسئولین این اداره کل از آقای محسن صادقی کارمند شبکه دامپزشکی شهرستان تفت، مصدوم شده در حین انجام کار دیدار نمودند.

دیدار مدیر کل دامپزشکی استان یزد از کارمند مصدوم در حین انجام ماموریت

دکتر علی اکبر حداد زاده، مدیر کل دامپزشکی استان یزد به همراه تنی چند از مسئولین این اداره کل از آقای محسن صادقی کارمند شبکه دامپزشکی شهرستان تفت، مصدوم شده در حین انجام کار دیدار نمودند.

وی در این دیدار به خطرات حرفه ی دامپزشکی اشاره نمود و تصریح کرد: این شغل از جمله مشاغل سخت و پرخطر می باشد و با وجود رعایت تمامی نکات ایمنی متاسفانه همه ساله شاهد مصدومیت های فیزیکی یا درگیری های بیولوژیکی پرسنل دامپزشکی در حین ارائه خدمات به مردم، خصوصا واکسیناسیون و معاینه و درمان انواع دام می باشیم.

وی خواستار همکاری هر چه بیشتر مسئولین و توجه ویژه به بخش دامپزشکی در کشور و استان شد و اظهار داشت: بسیاری از کارمندان زحمت کش و فداکار دامپزشکی در طی سالیان خدمت خود با انواع صدمات جسمانی و نیز ابتلاء به بیماری های مشترک دامی مواجه می شوند که از جمله این خطرات تماس با جنین سقط شده و ترشحات زایمانی دام های آلوده، تلقيح ناخواسته اجرام بيماري زاي واكسن ها به بدن واكسيناتورها، تنفس هوای آلوده به عوامل بیماری زا در فضاهای کاری، برخورد فیزیکی دام و تماس با انگل های خارجی بدن دام است به گونه ای که بر اثر همین مسائل سالانه تعدادی از کارکنان دامپزشکی به بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان ودام مبتلا می شوند و یا دچار مصدومیت های شدید می گردند و با این وجود همواره با نهایت اخلاص به انجام وظیفه می پردازند و  این در حالی است که این شغل جزء مشاغل سخت به حساب نمی آید.

حدادزاده در ادامه تصریح کرد: در حقیقیت کارمندان دامپزشکی سربازان فداکار و گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه هستند که آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته اند. لذا انتظار می رود مسئولین امر حرفه دامپزشکی را جزء مشاغل سخت و زیان آور منظور نمایند تا گوشه ای از زحمات این عزیزان جبران شود.

وی در پایان برای کارمند مصدوم آرزوی بهبودی و سلامتی روزافزون نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا