آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار امام جمعه جدید مهریز با این شهر با اشاره به اینکه وحدت یکی از مهمترین ویژگی‌های تداوم انقلاب اسلامی ایران بوده، اظهار داشت: مردم مهریز مردمی متدین و انقلابی هستند و در راه انقلاب خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند.

وی به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در شهرستان مهریز وجود دارد اشاره کرد و افزود: لازم است که زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت هرچه بیشتر این شهرستان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ارتباط ائمه جمعه با عموم مردم را ضروری دانست و گفت: امام جمعه در هر شهری باید با مردم ارتباط داشته باشند و به فکر رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها تا حد امکان باشند.

ناصری یزدی اظهار داشت: در صورتی که این اقدام در هر شهری انجام شود، مردم هم احترام و توجه ویژه‌ای به ائمه جمعه پیدا کرده و سعی می‌کنند از توان خود برای پیشرفت استفاده نمایند.

امام جمعه یزد به مشارکت جویی جوانان مهریز در امور مختلف اشاره کرد و افزود: مهریز از جوانان بسیار خوبی بهره‌گیری می‌کند و در صورتی که بتوان زمینه جذب مشارکت آنها را در امور مربوط به مهریز بیش از پیش فراهم کرد، بخش زیادی از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه مهریز هم یکی از مباحث مهم در ارتباط با این شهرستان است، گفت: در این زمینه با توجه به پیگیری‌ها و تلاش مرحوم حجت السلام برهان، اقدامات زیادی صورت گرفت ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید بررسی و رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه این شهرستان هم حوزه علمیه خواهران و هم حوزه برادران دارد، ادامه داد: باید سعی کنیم نسبت به توسعه این حوزه‌های علمیه به صورت جدی و سریع اقدام کرد و امکان جذب بیشتر جوانان شهرستان مهریز به حوزه فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا