عصر نهم اردیبهشت ماه، رئیس دولت تدبیر و امید در جمع مردم دارالعباده یزد بیان داشت: دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید و دوباره اعتدال؛ روز سرنوشت نزدیک است و باید دست به دست هم دهیم تا این روز پرافتخار را بسازیم.

به گزارش پایگاه خبری یزد، حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید در سفری به استان یزد، در مسجد حظیره این شهر حضور یافت و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم تلاشگر و پرکار یزد، بیان داشت: اشتغال وظیفه ماست اما باید بدانیم راه صحیح عقلانی و علمی برای پیشرفت کشور نیز وجود دارد و شایسته است آن را برگزینیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در اردیبهشت 96 باید اعلام کنیم شعار یا شعور؟ خردورزی یا خرافه گویی؟

رئیس جمهوری در ادامه افزود: دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید و دوباره اعتدال. روز سرنوشت نزدیک است و باید دست به دست هم دهیم تا این روز پرافتخار را بسازیم. ما در خرداد 92 با هم پیمان بستیم تا برای آزادی، امنیت، آرامش، تعالی و پیشرفت جامعه، تلاش کنیم. ما در خرداد 92 با هم راهی را انتخاب کرده و پیمان بستیم و اعلام نمودیم که می‌خواهیم در برابر خشونت و افراط، ایستادگی کنیم. مردم ایران با حماسه خود در سال 92 توانستند آرامش و امنیت را به کشور، بهتر از روزهای گذشته بازگرداندند و تثبیت کنند و امروز امنیت و آرامش بیشتری نسبت به گذشته در کشور احساس می‌شود.

رئیس‌ دولت یازدهم با دعوت مردم به حضور پرشور و همگانی در انتخابات پیش رو، بیان داشت: در این روز به جهانیان اعلام می‌کنیم که دوران خشونت، افراط و زور در این کشور پایان یافته است و باید در روز 29 اردیبهشت به گوش همه جهانیان برسانیم که راه خردورزی و اتحاد را همچنان ادامه می‌دهیم و باید به همگان اعلام کنیم که مسیر ملت ایران، آزادی و ایستادگی است.

روحانی شهر یزد را دارالایمان و دارالعباده و استان قنات، قنوت و قناعت خواند و اضافه کرد: یزد همواره برای من یادآور صدها خاطره زیبا، در قبل و بعد از انقلاب است.

رئیس‌ دولت تدبیر و امید با اشاره به سخنرانی‌های خود در سال‌های قبل از انقلاب و حضور در جمع مردم این استان تصریح کرد: استان یزد، بزرگان فراوانی همچون آیت‌الله العظمی محقق داماد و آیت‌الله العظمی حائری یزدی را در خود پرورانده و سراسر آن برای ایران افتخار است.

روحانی با بیان اینکه یزد سراسر افتخار و ایمان است، اضافه کرد: مسیر افتخار و آزادگی بدون یزد و مردم یزد معنی ندارد زیرا یزد شهر علمای بزرگی همچون مرحوم آیت‌الله صدوقی و مرحوم آیت‌الله خاتمی است. چهره مرحوم صدوقی را همواره با اعتدال دیدم و در تمام زندگی راه اعتدال را به ما آموخت.

وی در ادامه ایجاد اشتغال پایدار را یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و با بیان این که شش هزار 500 میلیارد تومان برای طرح فولاد در استان یزد هزینه شده است، خاطرنشان کرد: 600 فرصت شغلی پایدار در این طرح ایجاد شده است.

رئیس جمهوری با اشاره به پیگیری عملی دولت نسبت به اشتغال جوانان، افزود: ما همانطور که در مقام عمل در این چهار سال نشان دادیم که راه و مسیر ما راه رونق اقتصادی و اشتغال و رشد اقتصادی است، این مسیر را دو مرتبه در مقام عمل به اثبات خواهیم رساند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: همه ما به خاندان رسالت و ابا عبدالله الحسین(ع) عشق می‌ورزیم و همواره عشق حسینی در هر صحنه‌ای ما را در مسیر حق و حقیقت قرار داده است. میلاد امام حسین(ع) در حقیقت میلاد آزادی، عدالت، ایستادگی، مقاومت و تولد عزت و کرامت مسلمانان و آزادی خواهان است.

خبرنگار : سجاد جدیدی 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا