پروفسور افلاطونیان در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل گفت: یزد به قطب علمی باروری و درمان ناباروری کشور تبدیل شده است و در حال حاضر کشورهای خارجی نیز برای درمان ناباروری به یزد سفر می‌کنند و این امر سبب پیشرفت این رشته مهم پزشکی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا، پرفسور عباس افلاطونیان، رییس کنگره بین المللی طب تولید مثل د ر مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل همراه با دومین کنگره ژنتیک و اولین کنگره ایمونولوژی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با بیان این که یزد به قطب علمی باروری و درمان ناباروری کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر حتی از کشورهای خارجی نیز برای درمان ناباروری به یزد سفر می‌کنند و این امر سبب پیشرفت این رشته مهم پزشکی شده است.

وی با بیان این که الان روزانه بیش از 150 زوج برای درمان نازایی به مرکز ناباروری یزد مراجعه می‌کنند، افزود: تاکنون بیش از 400 طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام شده است.

افلاطونیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری شش دوره کنگره طب تولیدمثل و دستاوردهای آن گفت: مهمترین دستاورد کنگره، ارتقای سطح علم بیولوژی و تولید مثل است ضمن این که این کنگره سبب ماندگاری دانشجویان در ایران و تبادل اطلاعات میان آنها شده است.

رییس کنگره بین المللی طب تولید مثل در پایان سخنان خود با اشاره به نقش همسرش در دستیابی به دستاوردهای بزرگ علمی، گفت: 48 سال همراهی و همفکری همسرم نقش مهمی در پیشرفت‌های من داشته است.

/ خبرنگار: سجاد جدیدی /

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا