فرماندار يزد گفت: برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمين دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه جاری مهمترین رویداد سیاسی کشور به شمار می رود .

 به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي اداري شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاونين فرمانداري، بخشداران مركزي و زارچ و مديران ادارات و نهادهاي شهرستان برگزار شد.

« مصطفي سالاري » دراين جلسه با اشاره به نامگذاري سال 96 به عنوان سال « اقتصاد مقاومتي، توليد واشتغال » از سوي مقام معظم رهبري اظهار داشت: اميدواريم دستگاه هايي كه به صورت مستقيم مي توانند در تحقق شعار سال نقش آفرين باشند با برنامه ريزي، سعي و تلاش بيشتر و استفاده از امكانات ساير ادارات در اين مسير گام بردارند.

فرماندار يزد اظهار داشت: سند چشم انداز توسعه شهرستان يزد در سالهاي گذشته تهيه و مورد بازنگري قرار گرفته است كه ضروري است دستگاه هاي اجرايي شهرستان براساس اهداف تعيين شده در اين سند حركت كرده و تمام برنامه هاي خود را در سالجاري با استراتژي هاي مورد نظر هماهنگ سازند.

وي با بيان اينكه بيش از 60 درصد جمعيت استان در شهرستان يزد قرار دارند افزود: در سال گذشته در ديدار با مديران كل ادارت و نهادهاي مختلف به اين موضوع اشاره كرده ايم و خواستار نگاه ويژه به ادارات ونهادهاي شهرستان از سوي آنها شده ايم.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد اضافه كرد: از مديران ادارات شهرستان انتظار داريم تا سعي و تلاش خود را در راستاي رفع مسائل و نيازهاي مردم به كارگيرند.

وي با بيان اينكه در سال گذشته اغلب روستاهاي بخش مركزي و زارچ با حضور مديران شهرستان مورد بازديد قرار گرفته و از نزديك مسائل و مشكلات آنها رصد شده است گفت: مصوبات بازديد از روستاها بايد در اسرع وقت اجرايي و اقدام شود.

سالاري در ادامه با تأكيد به اينكه جلسات كميته برنامه ريزي شهرستان بايد برنامه محور و منظم برگزار شود افزود: خوشبختانه در سال گذشته اعتبارات شهرستان با رشد قابل توجهي همراه بوده و در سالجاري نيز در ديدار با رئيس سازمان برنامه و بودجه بر اين امر تأكيد شده كه نياز به برنامه و پيگيري از طرف مسئولين ادارات و دستگاه هاي اجرايي استان دارد.

وي در بخشي ديگر از مطالب خود به موضوع برگزاري همزمان انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا اشاره كرد و اظهار داشت: تمهيدات لازم براي فراهم سازي زمينه برگزاري انتخاباتي باشكوه در شهرستان يزد با همكاري هيأت اجرايي، نظارت و بازرسي انديشيده شده است.

رئيس هيأت اجرايي انتخابات شهرستان يزد خواستار همكاري دستگاه هاي اجرايي استان و شهرستان در امر برگزاري انتخابات شد و خاطرنشان كرد: كليه ادارات و نهادهاي دولتي, شهرداري ها و سازمان هاي وابسته به شهرداري موظف اند حسب درخواست وزارت كشور, استانداران, فرمانداران, بخشداران, كاركنان و ساير امكانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختيار انان قرار دهند.

سالاري  با اشاره به اينكه رعايت اصل بي طرفي توسط مجريان و برگزار كنندگان انتخابات امري مهم و ضروري است اظهار داشت:  براساس قانون انتخابات مديران و كاركنان ادارات دولتي، نيمه دولتي و نهادها كه به هر ميزان از بودجه دولت استفاده مي كنند حق ندارند از امكانات دولتي در راستاي تبليغات داوطلبان استفاده كنند.

وي با بيان اينكه قانونمداري و صيانت از آراي مردم به عنوان حق الناس در سرلوحه همه فعاليت هاي مربوط به انتخابات بايد باشد ابراز داشت: مجريان انتخابات در زمان برگزاري انتخابات تنها به وظايف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداري از شخص و گروه خاصي پرهيز نمايند.

فرماندار يزد: مشارکت مردم در انتخابات یعنی احساس مسئولیت، احساس تعلق به کشور، نظام و دولت؛ بنابراین ضمن این‌که باعث ایجادهمبستگی و انسجام ملی و وحدت می‌شود اقتدار ملی و بین‌المللی را نیز در پی دارد.

وي خاطرنشان كرد: هرچقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر و حداکثری باشد سبب حفظ اقتدار ملي، امنيت و توسعه كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران است.

فرماندار يزد همچنين با توجه به در پيش بودن سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري و هفته گراميداشت مقام معلم گفت: معلمان در نظام جمهوري اسلامي ايران از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند و بنابراين برنامه هاي اين ايام بايد در شأن مقام و جايگاه آنان برگزار شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان به 11 ارديبهشت ماه روز جهاني كار و كارگر اشاره كرد و افزود: كارگران به عنوان يكي از اقشار محترم و زحمت كش جامعه بي شك مي توانند در تحقق شعار سال نقش تعيين كننده اي داشته باشند لذا ضروري است مديران و مسئولان در رسيدگي به مسائل و مباحث اين عزيزان سعي و تلاش لازم را داشته باشند.

سالاري در پايان ابراز داشت فرصت خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعادتی ارزشمند است و از اینرو همه مسئولین بايد اين فرصت را قدر دانسته و در مسير خدمت شايسته به مردم گام بردارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا