آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیرکل، قائم مقام، معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد با وی، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تبدیل ضد فرهنگ‌ها به فرهنگ است اظهار داشت: در این زمینه علاوه بر آگاهی‌های عمومی که از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید صورت گیرد، به بصیرت‌افزایی هم باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: دشمن به وسیله القائات پنهان و در قالب فیلم، موسیقی، کتاب، طنز و موارد مختلف دیگر در حال انتقال مسائل ضد ارزش و نامناسب به جامعه ما به ویژه در بین جوانان است و متاسفانه نسبت به این موضوع غافل هستیم.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه ما نباید در برابر این اقدامات دشمنان سکوت کنیم، ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با این اقدامات، بیان مسائل ارزشی در قالب هنرهای مختلف از جمله فیلم و تئاتر و سینما است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد برنامه‌های دشمنان را برای تمام سنین به ویژه افراد با سنین کم دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد این است که هنر را با یک سری مسائل ضد ارزش تلفیق کردند و فکر می‌کنند هنر حتما عجین با این مسائل است.

وی ادامه داد: برخی افراد فکر می‌کنند زمانی که به مدارج بالای علمی و مناصب مختلف رسیدند، شان آنها با مسائل دینی متفاوت است و رعایت حجاب و ارزش‌های دینی برای آنها مناسب نیست.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد عنوان کرد: هنر خوب است و می‌تواند زمینه پیشرفت به ویژه در زمینه‌های فرهنگی را به وجود آورد ولی متاسفانه برخی با وارد کردن مسائل نادرست و گناه آلود به این عرصه، در حال ترویج ضد ارزش‌ها در جامعه هستند.

ناصری یزدی به نمونه‌های استفاده از هنر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بسیاری از برنامه‌ها را می‌توان اجرا کرد که  شعرخوانی و اجرا و خنده و شادی داشته باشد اما گناه هم در آن وجود نداشته باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام خلقت‌های خداوند متعال هنر است، گفت: خداوند حتی در ارتباط با میوه هم برای انسان از رنگ‌ها و شکل‌های مختلف استفاده کرده که انسان به هیچ عنوان در آن احساس خستگی و بی‌میلی نکند، همچنین در ارتباط با شب و روز هم خداوند چنان هنر به خرج داده که انسان به هیچ عنوان از روند روز و شب خسته نشود.

وی با تاکید بر اینکه دین به هیچ عنوان با هنر مخالف نیست، گفت: تنها تاکیدی که صورت می‌گیرد این است که زمینه‌های گناه و دور شدن افراد از راه درست به وسیله لهو و لعب فراهم نشود وگرنه در صورتی که انواع هنر در مسیر درست خود باشند، هیچ مخالفتی با آن وجود ندارد.

احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیما یزد هم در این دیدار به ارائه توضیحاتی در ارتباط با برنامه‌های تلویزیون و رادیو یزد در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین صداقت کشفی قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد هم در این نشست اظهار داشت: علیرغم اهمیت دو قشر هنرمند و روحانیت به ویژه در استان یزد که هر دو این گروه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند، فاصله‌ای بین آنها وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش پیوند روحانیت و هنرمندان، گفت: با توجه به تاثیر بسیار زیادی که این دو قشر در فرهنگ‌سازی دارند، لازم است نسبت به پیوند هرچه بیشتر آنها تلاش صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا