استاندار یزد در جلسۀ بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری پنج شهرستان استان بابیان اینکه نمی‌توان واقعیت‌هایی را در حوزۀ سرمایه‌گذاری نادیده گرفت، گفت: استان از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» 24 فروردین در جلسۀ بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز که با حضور نمایندۀ مردم این پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و سرمایه‌گذاران پنج شهرستان استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران واقعی که سرمایه به همراه داشته باشند، حمایت و همراهی می‌کنیم.
استاندار یزد با اشاره به اینکه استان با واقعیت‌هایی در حوزه سرمایه‎گذاری روبه‌رو است که نمی‌شود از آن‌ها به‌آسانی گذشت، گفت: سرمایه‌گذارانی بوده‌اند که پول مردم را گرفته؛ هیچ اقدام کارسازی انجام نداده و پس از گذشت چندین سال هنوز هیچ پولی به مردم پس نداده‌اند.
میرمحمدی افزود: درحالی‌که ما به هیچ فردی نگفته‌ایم پول خود را در اختیار سرمایه‌گذاران سودجو قرار دهند، اکنون باید پاسخ‌گوی مردمی باشیم که سرمایۀ آن‌ها بازنگشته است.
وی بیان کرد: هیچ فردی راضی نیست پول مردم در اختیار افرادی قرار گیرد که تضمینی برای بازگشت پول نداشته باشند؛ ازاین‌رو استان در حوزۀ سرمایه‌گذاری به سراغ اموری نمی‌رود که ازنظر زیربنایی مشکل‌دار باشند.
استاندار یزد بابیان اینکه «سرمایه‌گذار» و «سرمایه‌گذاری» تعریف دارد، گفت: سرمایه‌گذار فردی است که با خود پول به همراه داشته باشد و نه اینکه از پول مردم استفاده و به‌گونه‌ای عمل کند که بازگشت آن پول با شبهه مواجه شود.
میرمحمدی تصریح کرد: استان از واحدهایی که صدور مجوزشان از ابتدا اشتباه بوده، حمایت نمی‌کند؛ زیرا معتقدیم پول بانک‌ها پول مردم است و نباید آن را در اموری که از پایه نادرست است هدر داد.
استاندار یزد پس از شنیدن مشکلات سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پنج شهرستان مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد، با تأکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بدون توجه به آمایش سرزمین نباشد، گفت: معتقدیم حتی سه مورد سرمایه‌گذاری درست و اصولی بهتر از یک‌صد سرمایه‌گذاری نادرست است.
میرمحمدی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری که زیرساخت‌ها را به‌طور کامل داراست به استان معرفی شوند و استان نیز با همۀ توان موانع آن‌ها را پیگیری می‌کند.
وی در خصوص مسائلی اعم از مشکل آب، جابه‌جایی دامداری‌ها، حمل‌ونقل و امکان‌سنجی طرح‌ها، ضمن یادداشت مسائل و توضیح دربارۀ آن‌ها، از سرمایه‌گذاران خواست پیشنهادها و طرح‌های خود را نیز ارائه دهند.
گفتنی است در این جلسه که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری و رئیس مرکز سرمایه‌گذاری استان نیز حضور داشتند، مشکلات سرمایه‌گذاری در پنج شهرستان از سوی سرمایه‌گذاران بیان شد و موردبررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا