دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیئت‌های نظارت آغاز و درنهایت تا پایان فروردین‌ماه سال جاری نتایج بررسی‌ها مشخص و به هیئت‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «علی افخمی» در جلسۀ گزارش عملکرد و تشریح برگه‌های هیئت‌های نظارت استان یزد که در سالن موحدین استانداری برگزار شد، بی‌طرفی کامل، عمل فراجناحی و رعایت قانون را وظیفۀ همۀ ناظران دانست.
دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نظارت بر صندوق‌ها به این طریق است که برای هر صندوق یک ناظر مقیم، برای هر 15 صندوق یک سر ناظر و برای صندوق‌های با تراکم بالا دو ناظر مقیم کار نظارت را انجام می‌دهند.
افخمی افزود: به ازای هر 15 صندوق یک بازرس ویژۀ هیئت عالی نظارت بر عملکرد هیئت‌های اجرایی و نظارتی نظارت می‌کنند.
وی ضمن تشکر از همۀ داوطلبانی که خود را باهدف خدمت‌رسانی به مردم و توسعه شهر و روستا در این آزمون عمومی و مردمی مشارکت کرده‌اند، از آن‌ها خواست قانون را رعایت کرده و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.
افخمی بیان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها مُرّ قانون و رعایت بند به بند آئین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک است و این مهم در همه حال مدنظر اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات خواهد بود.
گفتنی است در این جلسه هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها گزارش عملکرد خود را بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا