آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران یزد، با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت طلاب خواهر پس از پایان دوران تحصیلی، گفت: طلاب خواهر ظرفیت‌های بسیار زیادی در ارتباط با ترویج مبانی و فرهنگ دینی در جامعه دارند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهتر و بیشتری شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در ارتباط با مدارسه به ویژه مدارس دخترانه، توجه به تربیت دینی دانش‌آموزان است، گفت: باید به صورتی عمل کنیم که هر مدرسه از ظرفیت روحانیون و طلاب بهره‌مند شود و بانوان طلبه مسائل دینی را برای دختران دانش‌آموز بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: به ویژه بانوان سطح سه و چهار حوزه می‌توانند به عنوان معلم و مدرس در مدارس و مراکز آموزشی به فعالیت بپردازند تا زمینه‌های هدایت دینی دانش‌آموزان بیش از پیش فراهم شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه هم باید برنامه‌های تربیتی و آموزشی را به صورتی انجام دهند که فارغ‌التحصیلان سطوح مختلف حوزه، خود به خود بتوانند امور مرتبط را اداره کنند و فعالیت‌های خودجوش انجام دهند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که الان در جامعه مشاهده می‌شود به علت ناآگاهی افراد به ویژه جوانان در ارتباط با امور مرتبط است، گفت: در صورتی که آموزش‌های لازم از طریق برگزاری دوره‌های مشاوره به جوانان به ویژه دختران و پسران دانش‌آموز ارائه شود، آنها به هیچ عنوان طرف گناه و مسائل نامناسب نمی‌روند.

امام جمعه یزد افزود: در این زمان والدین و معلمان اصلا نمی‌رسند که بخواهند مسائل و مشاوره های اخلاقی و دینی به دانش‌آموزان ارائه کنند و لازم است که حوزه علمیه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و به وسیله استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون به آنها مشاوره‌های لازم را ارائه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا