نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه استکبار کانون خانواده در ایران را هدف گرفته است، گفت: سبک زندگی غربی در حال رواج پیدا کردن در ایران است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی باید با سرعت و جدیت بیشتری انجام شود اظهار داشت: جلسات و نوشتن‌ها به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهند و باید کاری کنیم که این جلسات به مرحله عمل وارد شود.

وی با اشاره به اینکه حصول نتیجه در این زمینه کمی طولانی است، گفت: دشمنان سال‌های سال از غفلت‌های ما استفاده کردند و اقدامات ضد فرهنگی زیادی انجام دادند.

ناصری یزدی گفت: متاسفانه دشمن سبک زندگی غربی را در جامعه ما ترویج داده و الان مردم بیشتر به این نوع سبک زندگی گرایش پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه سبک زندگی غربی به صورت کامل به دور از معنویت‌ها و اخلاقیات دینی است، گفت: مسئله خانواده یکی از مسائل مهم است که متاسفانه تاکنون نتوانستیم در ارتباط با این موضوع مهم اقدام مناسبی انجام دهیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فروپاشی کانون خانواده در ایران گفت: متاسفانه الان اگر در یک خانه تمام اعضا هم در کنار هم حضور داشته باشند، هر یک به موبایل و شبکه‌های اجتماعی مشغول است و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نتیجه این اقدام این می‌شود که علاوه بر کاهش سطح محبت‌ها و علاقه‌های خانوادگی، بحث تغذیه و بهداشت خانواده هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

ناصری یزدی افزود: استکبار در نتیجه‌گیری عجله نمی‌کند و تمام فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهند به گونه‌ای که ظاهر کاری که می‌خواهند انجام دهند مشخص نباشد ولی کم‌کم به نقطه مطلوبی که به دنبال آن هستند، برسند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این اقدامات همانند عملکرد شیطان است که انسان را کم کم به وسیله وسوسه در امور مختلف به سمت گناه و فساد می‌کشاند تا بتواند به هدف نهایی خود که دور کردن انسان از خداوند است دست پیدا کند.

وی سازش در مسائل مخلتف مرتبط با زندگی زناشویی را عامل بسیار مهمی در تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: اگر سازش در زندگی انسان نسبت به خانواده تقویت شود، بسیاری از اختلافات برطرف می‌شود چرا که بخش زیادی از این اختلافات مربوط به مسائل جزئی است.

امام جمعه یزد یکی دیگر از مشکلات مرتبط ‌با مشکلات خانوادگی در کشور را عدم شناخت صحیح افراد نسبت به یکدیگر برای ازدواج دانست و گفت: بسیاری از ازدواج‌ها به واسطه علاقه‌های زودگذر انجام می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود که پس از مدت کوتاهی از شروع زندگی، افراد با همدیگر با مشکل مواجه شوند.

ناصری یزدی عنوان کرد: موضوع بعدی در ارتباط با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه در خانواده‌ها، ضرورت وجود ایمان در بین افراد به ویژه جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که ایمان به درستی در بین افراد وجود داشته باشد، تعهد در زندگی و به واسطه آن دوری از گناه و فساد هم در سطح بالایی به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: علاوه بر پیشگیری باید در زمینه‌های تحکیم بنیان خانواده چه در حین زندگی افراد و چه پیش از ازدواج اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه یزد دینداری و اخلاق خوب را دو موضوع مهم دانست که باید در وجود افراد باشد، گفت: در روایات داریم که اگر فردی این دو ویژگی را داشت، برای زندگی به وی می‌توان اعتماد کرد و مابقی مسائل در طول زندگی برای افراد به وجود می‌آید اما متاسفانه الان تمام اصل‌ها کنار گذاشته شده و مسائل مالی که یک فرع در زندگی است، به مهمترین اصل تبدیل شده است.

ناصری یزدی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به صورت مستقیم مرتبط با افزایش اشتغال دانست و گفت: باید فرهنگی در کشور ایجاد شود که به ویژه در زمینه تولید، بر روی کیفیت توجه ویژه‌ای به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: لازم است که یک گروه‌های متخصصی به عنوان گروه‌های مشاور به واحدهای تولیدی مراجعه کنند و با سنجش نقایص و نقاط قوت، نسبت به ارائه راهکار برای اعتلای جایگاه این واحد تولیدی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: کثرت تولید مهم نیست بلکه موضوع مهم کیفیت تولید است چرا که در صورتی که اجناس کیفیت بالایی داشته باشند جذابیت برای صادرات و حضور در بازارهای جهانی را به وجود می‌آورد.

امام جمعه یزد سودمحوری را یکی از مشکلات فعلی اقتصاد در کشور دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی به دنبال سود بیشتر هستند و همین موضوع سبب می‌شود که از کیفیت و حجم کار کاسته شود و افراد اقدام به گران‌فروشی نمایند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: امروز دنیا سود بیشتر را در گران فروختن نمی‌بینند بلکه به دنبال سود بالا در بیشتر فروختن هستند چرا که هرچه فروش بیشتر و دائمی داشته باشند زمینه سود دائمی و زیاد را برای آنها فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از اقدامات لازم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی را پس از بهبود کیفیت تولیدات داخلی، بازاریابی دانست و عنوان کرد: باید سعی کنیم کیفیت کالاهای تولیدی خود را افزایش دهیم و به دنبال بازاریابی برای حضور در بازارهای مختلف جهانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مسئله بررسی تولید از لحاظ کیفیت و ایجاد فرهنگ سود مناسب باید امسال حتما در استان یزد و تمام نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد تا زمینه افزایش صادرات و کیفیت محصولات فراهم شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: در گذشته شروع فعالیت‌های اقتصادی به صورت خرد خرد بود و فعالان صنعتی به دنبال وام و تسهیلات نبودند بلکه با یک یا دو دستگاه کارشان را شروع می‌کردند و به مرور زمان دستگاه‌ها را افزایش می‌دادند تا به توسعه بیشتر دست پیدا کنند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا