در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و همچنین رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ابرکوه، مسائل و کمبودهای کتابخانه‌های این شهرستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این جلسه که به ریاست رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های استان برگزار شد، معاون این اداره کل و کارشناسان فرهنگی، انجمن‌ها، منابع، فناوری اطلاعات، عمران، امور کتابخانه‌ها، اموال، مشارکت‌ها و شهرداری‌ها و روابط عمومی حضور داشتند و مباحث تخصصی حوزه کاری خود را در خصوص کتابخانه‌های شهرستان ابرکوه مطرح کردند.

بحث پیشرفت چشمگیر کتابخانه‌های ابرکوه طی سه دور بازدید کارشناسی از کتابخانه‌های سراسر استان، لزوم شاداب‌سازی کتابخانه‌های شهرستان به منظور جذب اقشار مختلف مردم به کتابخانه و موضوع گسترش فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی در کتابخانه‌های ابرکوه، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

تعیین تکلیف ساختمان کتابخانه جلایی اسفندآباد در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان، پیگیری واگذاری حق انتفاع 30 ساله چند باب از کتابخانه‌های شهرستان، برگزاری مراسم ویژه شهدای عضو کتابخانه در هفته کتاب یا هفته دفاع مقدس سال جاری، شاداب‌سازی فضای ورودی کتابخانه‌ها، فعال شدن بیشتر کتابخانه‌های شهرستان در حوزه روابط عمومی و جذب کمک‌های خیری و همچنین پیگیری نصب دستگاه اطفای حریق و دزدگیر در همه کتابخانه‌های شهرستان ابرکوه، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، جلسه بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های استان پس از پایان سه دور بازدید کارشناسی از همه کتابخانه‌های استان تا پایان بهمن‌ماه 95 و همچنین هماهنگی به منظور اجرای دور چهارم بازدیدها، با حضور مدیرکل و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان و رؤسای شهرستان‌های 10گانه استان یزد در روزهای آغازین سال 96  برگزار می‌شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا