مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد بر پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی و اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد " علی نمازی " در دیدار با مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: اعتبارات استانی محدود و پاسخگوی همه نیازها نیست و برای پیشبرد امور باید از منابع ملی هم استفاده کنیم.
وی با قدردانی از مدیران کل دستگاههایی که در این راستا تلاش می کنند، تصریح کرد: دغدغه مجموعه مدیریتی استان، جذب منابع ملی و استانی است.
وی با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات و موانع موجود، تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان را در این زمینه ستود و ظرفیت های خیرین در کمک به مدارس را خوب ارزیابی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش تعامل ذیحسابان دستگاههای اجرایی را با مدیران آن خوب توصیف و نوع نگاه دستگاه اقتصادی، نظارتی و ذیحسابی به مسایل و مشکلات مالی دستگاهها را حل مشکلات در چارچوب قوانین و مقررات دانست.
نمازی گفت: هدف دستگاههای نظارتی محدود کردن فعالیت ها و مچ گیری نیست؛ بلکه تلاش برای پیشبرد امور بر مبنای قانون است .
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین شفاف سازی در نظام مالی به خصوص درآمد و هزینه و دریافت و پرداخت را از سیاست های وزارت اقتصاد برشمرد و گفت: در این راستا خزانه داری الکترونیکی در حال اجرا است و یزد نیز در این زمینه پیشتاز می باشد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد هم با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه در حوزه تجهیز و نوسازی مدارس گفت: بسیاری از مدارس استان فرسوده و دارای کمترین امکانات است که باید اعتبار لازم برای رفع آن اختصاص یابد.
محمد رضا عارفی میزان اعتبارات جذب شده از منابع ملی را برای استاندارد سازی مدارس استان در سالجاری بیش از 32 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: 18 میلیارد ریال نیز از منابع ملی  برای آسفالت مدارس اختصاص یافته است.
وی میزان مطالبات پیمانکاران از این اداره کل را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 20 میلیارد ریال از منابع ملی و بقیه منابع استانی باید پرداخت شود.
وی از عزم جدی این اداره کل برای رفع کمبود ها، بهسازی و نوسازی مدارس خبر داد و خواستار کمک های استانی  در این زمینه و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران در کنار منابع ملی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا