سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از امادگی کامل اعضا جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان یزد در نوروز 96 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان یزد / حسین مجیبی فر سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : در حوزه جوانان طرح نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با عنوان هفدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی  از تاریخ  25 اسفند ماه 95  لغایت 14 فروردین ماه 96 برگزار خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت : هفدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی  در 3 نقطه ورودی  شهرستان یزد با برپایی سه ایستگاه  و حضور بیش از 20 نفر از اعضا جوانان داوطلب و بشردوست برگزار خواهد شد .

مجیبی فر بیان داشت : این طرح با شعار « بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» به اجرا در می آید و  نیز در این طرح  1 ایستگاه خیمه نماز ، 3 ایستگاه سلامت ،  1 ایستگاه فضای دوستدار کودک نیز برپاخواهد شد.

وی افزود : همچنین در این ایستگاه ها کمپین ملی با عنوان " نه به تصادفات جاده ای " نیز اجرا که که جوانان هلال احمر در قالب طرح بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) توصیه‌های ایمنی نظیر بستن کمربند ایمنی، پرهیز از سبقت بی‌جا، رعایت سرعت مجاز، استفاده نکردن از تلفن همراه، استراحت در موقع خستگی و خواب‌آلودگی را به رانندگان توصیه خواهند کرد.

این مقام مسئول از برگزاری جشنواره عکس و فیلم در ایام نوروز خبر داد و گفت: پوستر و تبلیغات این طرح در ایستگاه های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نصب شده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 20 فروردین 96 به جمعیت هلال احمر تحویل دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیان کرد : طرح امداد و نجات نوروزی نیز با یک پست امداد و نجات جاده ای  موقت در کمربندی غربی یزد امامزاده شیخ سلطان با  فعالیت 20 نفر از امدادگران و نجاتگران که در هر روز سه نجاتگر (یک نجاتگر راننده و دونفر نجاتگر داوطلب) با یک دستگاه امبولانس نیز اجرا خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا