استاندار یزد در مراسم رونمایی از "بیانیۀ چشم‌انداز یزد شهر هوشمند" به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزۀ فنّاوری ارتباطات و اطلاعات اشاره کرد و گفت: ظرفیت پهنای باند استان از سال 92 تاکنون هشت برابر؛ پهنای باند واگذار شده 13و شش دهم برابر؛ تعداد سایت‌های نسل سوم(3G) تلفن همراه 13 و نیم برابر و تعداد شهرهای دارای نسل چهارم تلفن همراه از صفر به 17 شهر رسیده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد روز پنج شنبه 26 اسفند ماه در مراسم رونمایی از بیانیۀ چشم‌انداز یزد شهر هوشمند و رونمایی از کارت شهروندی، اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهر یزد در قالب کانون «تفکر» را کمک به هوشمندی مردم یزد دانست.
«سیدمحمد میرمحمدی» بیان کرد: جهان در مسیر هوشمندی است زیرا بسیاری از قابلیت‌های امروز که مرتبط با سیستم‌های الکترونیک و دیحیتال است در گذشته مطرح نبوده است.
وی افزود: امروز بسیاری از امور شهری هوشمندسازی شده و برای ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان تلاش‌های بیشتری می‌شود.
میرمحمدی ادامه داد: شهر هوشمند نیاز به مردمی هوشمند دارد و هدف شهر هوشمند وقتی محقق می‌شود که کیفیت زندگی مردم ارتقا یابد و مردم وارد چرخۀ بهره‌وری شوند.
استاندار یزد گفت: استان یزد از نظر حضور و مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قوی است و مشارکت عمومی نقش مهمی در افزایش قابل توجه سرعت فرایند هوشمندی شده است.
وی به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزۀ فنّاوری ارتباطات و اطلاعات اشاره و عنوان کرد: ظرفیت پهنای باند استان از سال 92 تاکنون هشت برابر؛ پهنای باند واگذار شده 13و  شش دهم برابر؛ تعداد سایت‌های نسل سوم(3G) تلفن همراه 13 و نیم برابر شده است.
استاندار یزد هدف ارزشمند کانون «تفکر » را هم‌افزایی دانست و افزود: مشارکت برای رفع موانع و تنگناها به‌گونه‌ای که از همۀ دستاوردهای فناوری ارتباطات و اطلاعات برای تحقق شهر هوشمند بهره‌ ببریم یک نقطۀ قوت است.
میرمحمدی شهر هوشمند را دارای حمل و نقل هوشمند، آب و انرژی هوشمند، پرداخت هوشمند و مردمی هوشمند دانست و گفت: معتقدیم علم و فناوری در همۀ امور به‌ویژه هوشمندسازی مشکل‌گشاست.
وی با بیان اینکه فعالیت علمی کمترین آسیب و خسارت را به همراه دارد، بحث پایداری در شهر هوشمند را حائز اهمیت دانست و افزود: باید توجه کرد یک اشتباه کوچک منجر به آسیب به همه مصرف‌کنندگان نشود.
 میرمحمدی تصریح کرد: دولت، دانشگاه و بخش خصوصی باید برای پایداری سیستم، ضریب ایمنی و اعتبار و اعتماد به سیستم همۀ تلاش خود را به‌کار گیرند.
استاندار یزد ادامه داد: سال 92 نسبت به سال 95 تعداد شهرهای دارای نسل سوم تلفن همراه چهار برابر شده است و تعداد شهرهای دارای نسل چهارم تلفن همراه از صفر به 17 شهر رسیده است.
 وی افزود: تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت از ۲۰۰به ۳۹۵ روستا رسیده است و نیز طول شبکه فیبر نوری استان، تعداد خطوط پرسرعت اینترنت، تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت و توسعه سیستم های ارتباطی و اینترنتی در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشته است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌ها در زمینۀ رشد و پویایی بستر خوبی فراهم کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد: یزد با تعامل، نخبگی و تفکر نخبگان و صاحب‌نظران شاهد رشد شهر هوشمند باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم از بیانیۀ چشم‌انداز شهر هوشمند یزد و نیز از کارت شهروندی با حضور استاندار یزد، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، رئيس دانشگاه یزد و جمعي از مديران مرتبط با طرح رونمایی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا