استاندار یزد در نشست فرمانداران با محوریت انتخابات با اشاره به اهمیت امانت داری در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات29 اردیبهشت ماه یک اصل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد "سید محمد میرمحمدی" در نشست فرمانداران استان برگزاری انتخابات با سلامت كامل و مشارکت حداکثری مردم را دو هدف عمده تیم انتخاباتی در بدنه دولت دانست و افزود: امانت داری باید مد نظر همه دست اندرکاران عرصه انتخابات باشد و به این نکته توجه کنیم که رای مردم حق الناس است.
استاندار یزد با تاکید بر حفظ بی طرفی کامل فرمانداران و مجریان انتخابات گفت: تلاش کنید و اقداماتی انجام دهید تا به عنوان فرماندار یک شهرستان، مردم به وضوح بی طرفی شما را احساس کنند و همین احساس بی طرفی که از طرف شما به مردم منتقل می شود، حس اعتماد آنان را بالا می برد و این اعتمادِ مردم یک سرمایه بزرگ برای ما محسوب می شود.
بالاترین مقام اجرایی استان تشویق مردم و افراد دارای تجربه و کار آمد، برای نامزد شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را، مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشد در واقع حق انتخاب مردم بیشتر است و فضا رقابتی تر می شود و این فضای رقابتی می تواند در افزایش مشارکت مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.
ایشان همچنین بر دقت مجریان انتخابات در رعایت نظم و اقدام به موقع بر اساس جداول زمانبندی انتخابات تاکید کرد و گفت: ممکن است تعلل سهوی ما در رعایت زمان های مصوب برای فرآیند های انتخابات، موجب ضایع شدن حق نامزد یا نامزدهایی در انتخابات شود که لازم است فرمانداران و دیگر دست اندرکاران انتخابات دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.
میر محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم تاکید کرد و افزود: رسانه های استان تعامل و همکاری خوبی با مجموعه دولت دارند و اگر شما اطلاعاتی از آنچه انجام داده اید به آنان ارائه دهید قطعا رسانه ها پوشش لازم را خواهد داشت و این موضوع را بارها تجربه کرده ایم.
ایشان فرمایشی از حضرت امام (ره) مبنی بر اطلاع دادن به مردم در مورد آنچه انجام شده است را یادآور شد و گفت: انتشار گزارش عملکردها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در واقع آگاهی رسانی به مردم از فعالیت های خدمتگزارانشان است و باید روابط عمومی ها دقت لازم را داشته باشند و با استفاده از تکنیک های علمیِ اطلاع رسانی، واقعیت ها را منتشر کنند.
میرمحمدی همچنین ترمیم چارت سازمانی و احیا اداره کل روابط عمومی در استانداری را فرصت خوبی برای برنامه ریزی در حوزه اطلاع رسانی دانست و بر تسهیل و هدفمند کردن فرآیند اطلاع رسانی تاکید کرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست، که در شامگاه دوشنبه 23 اسفند ماه 95 در سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران استان و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری نیز حضور داشتند، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به آخرین بخشنامه های وزارت کشور در مورد انتخابات، گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در ستاد انتخابات استان را ارائه نمود و هریک از فرمانداران نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات، مسائل و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا