استاندار يزد پيش از ظهر شنبه 21 اسفند ماه در شوراي برنامه‌ريزي وتوسعۀ استان گفت: ضروری است با نگاه آینده‌نگر و برنامه‌محور و افزایش ارزش افزوده در مسیر توسعۀ همه جانبۀ استان گام برداریم.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، دهمين نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان به رياست استاندار يزد و با حضور معاونان استاندار، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، رئيس سازمان برنامه و بودجۀ استان و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تقدير از حضور صميمي نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و اعلام آمادگي آنها براي پشتيباني هاي ضروري بيان كرد: در شوراي برنامه ريزي استان بايد آمار صحيح و شفاف ارائه شود و مديران استان نگاه تحليلي به برنامه هاي توسعه استان داشته باشند.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: مديران استان بايد تنها و تنها قانون را بشناسند و به مُرّ قانون عمل و با خدمت صادقانه به جامعه، اعتماد بين مردم و دولت را تقويت كنند.
وي افزود: در اين صورت است كه فرهنگ اعتماد متقابل در جامعه ترويج مي‌گردد و ديگر دروغ رواج پيدا نمي كند.
ميرمحمدي خاطر نشان كرد: اينقدر كه مي گوييم يزد استان دارالعباده و دارالعلم است بايد اين خصوصيات و برند را در عمل نيز لحاظ كنيم و به قوانين جمهوري اسلامي ايران كه قانون شرع اسلام نيز محسوب مي شود، احترام بگذاريم.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشكر ازاقدامات انجام شده براي تحقق درآمدهاي استان از جمله درآمد مالياتي گفت: اساس كار درآمدهاي مالياتي استان مشخص است و اگر شخصي و واحدي درآمد داشته باشد شايسته است طبق قانون، ماليات پرداخت كند.
وي با طرح اين سوال كه آيا اگر واحدي درآمد نداشته باشد اداره كل مالياتي مي تواند از او ماليات اخذ كند، ادامه داد: اما ابهام از آنجايي به وجود مي آيد که يك واحد توليدي و صنعتي در موقع گرفتن وام و تسهيلات خود را سود ده و در موقع پرداخت ماليات خود را زيان ده  اعلام مي كند و اين گونه اعلامها ماموران مالياتي را با سردرگمي روبرو مي كند.
استاندار يزد افزود: آنچه كه به اخذ ماليات كمك و امور مالياتي را تسهيل مي كند، روابط دوستانه و تعاملي است و در اين مسير بايد به گونه‌اي عمل شود كه توليد كنندگان بدانند ماليات در چارچوب قانون از آنها اخذ مي شود و در اين فرآيند ارتباط و تعامل جوابگوست.
ميرمحمدي اطلاع رساني به مردم در رابطه با فعاليتها و ضوابط مالياتي را بسيار مناسب دانست و خاطرنشان كرد: آگاهي دادن به مردم و آشنا كردن آنها با قواعد و مقررات مالياتي سبب تسهيل امور مالياتي مي شود.
استاندار يزد گفت: به عنوان مثال اعضای يكي از اصناف به ما مراجعه و بيان كردند ماليات زياد و خارج از عُرفي از آنها گرفته مي شود كه پس از بررسي هاي دقيق و تحقيقات لازم مشخص شد اين صنف در استان يزد نسبت به استانهاي ديگر به مراتب ماليات كمتري پرداخت مي كنند.
وي با بيان اينكه بايد محيط كسب و كار را توسعه دهيم و فعاليتهاي متعددي را جايگزين كنيم كه براي استان درآمدزا باشد، ادامه داد: نگاه ما بايد براساس توسعه استان باشد و با خلق ثروت و افزايش ارزش افزوده براي استان در مسير توسعه گام برداريم.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: نگاهها، برنامه ريزي ها و فعاليتهاي مسئولان و مديران استان به گونه‌اي باشد كه موجب توسعه، رشد درآمدهاي استان، توليد سرمايه و اشتغال‌زايي در استان شود.


تحقق 98 درصدی درآمدهای استان


رئيس سازمان برنامه و بودجۀ استان نيز در اين نشست به تشريح درآمدهای استان در 10 ماهۀ سال 95 پرداخت.
«حميدرضا نصيري‌زاده» گفت: 98 درصد درآمدهاي استان و 99 درصد درآمدهای مالیاتی استان در 10 ماهۀ نخست سال جاري تحقق يافته كه از این میزان به نسبت مدت مشابه در سال 94 درآمدهای استانی 31 درصد و درآمدهای مالیاتی استان 33 درصد رشد داشته است.
دبیر شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان با بیان اینکه آمار عملکرد درآمد استان به تفکیک درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارتها و درآمدهای متفرقه است از افزایش 16 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال آینده خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا