در سیصدو شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد بودجه سال 96 شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد_ رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ابتدای این جلسه با اشاره به نیاز مناطق حاشیه شهر به خدمات بیشتر گفت : بودجه ای که امسال توسط شورای اسلامی شهر یزد تصویب خواهد شد در سال آینده اجرا خواهد شد و بهتر است که دوستان دقت کنند که به مناطق محرم وکمتر توسعه یافته شهر توجه بیشتری شود.

حجت الاسلاع شیخ عباس زارع ضمن اشاره به مناطقی که نیاز بیشتری به بودجه برای ارائه خدمات دارند تصریح کرد:  بعضی از مناطق شهر  همانند حسن آباد، آزادشهر، عیش آباد، خیرآباد از حداقل امکانانت رفاهی و تفریحی برخوردار هستند و در این سال پایانی توجه به مناطق محروم مثل آزادشهر ، حسن آباد،  خیر آباد و عیش آباد و منطقه اسکان باید در دستور کار قرار بگیرد تا در سال های آینده شاهد پیشرفت این مناطق باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم ضمن اشاره به این نکته که در تصویب بودجه باید  تمام محلات باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: برای اداره شهر و ارئه خدمات بهتر به شهروندان، باید درآمد داشته باشیم  و بتوانیم از طریق تامین درآمد خدمات مناسب را ارائه دهیم  و باید با برنامه ریزی مشکل درآمد شهرداری را حل کنیم چرا که پتانسیل شهرداری یزد باید طوری  باشد که کار پیش رود  و در این مسئله باید به بخش بودجه عمرانی توجه خاصی شود و در کمیسون برنامه و بودجه سعی شد که بودجه عمرانی شهر را افزایش دهیم و مقدار ی از بودجه جاری را کاهش دهیم.

وحید رضا خباززاده یزدی یادآور شد: بودجه امسال 605 میلیارد تومان بسته شده است که در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در بررسی بودجه سعی شده به عمق محلات و مسائل ترافیکی شهر توجه خاصی شود.

وی تاکید کرد: بودجه سال 96 شهرداری از 450 میلیارد تومان که پیشنها د شده بود به 605 میلیارد تومان افزایش یافت تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهر ارائه دهیم.

امیر حسین رادمنش عضو شورای اسلامی شهر یزد هم با اشاره به اینکه شهرداری نتوانسته به طور کامل بودجه سال 95 را محقق کند تصریح کرد: : اگر بودجه را کمتر در نظر بگیریم بهتر است چرا که بودجه محقق امسال زیر 200 میلیارد بوده است که صد میلیارد آن از محل  فروش زمین بوده است و بودجه سنگین بستن باعث می شود که مشکلاتی بوجو آید .

مرتضوی مسئول درآمد شهرداری در این زمینه افزود : در بخش درآمدی ، شهرداری امسال نسبت به سال گذشته بیش از 18 درصد  رشد داشته است و در بودجه سال 96 هم سعی شده در جهت افزایش درآمد شهرداری به بودجه عمرانی توجه بیشتری شود طوری که 35 درصد بودجه سال96 مربوط به بودجه جاری  و 65 درصد آن  عمرانی هست.

سید محمد رضا مدرسی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه باید در زمینه جرایم کمیسیون ماده صد ، شهرداری همت بیشتری را به کار ببندد گفت:  جرایم کمیسیون ماده صد از سال 92 به بعد در حال پیگیری هست و ماقبل از آن راکد مانده است که باید در این زمینه فکری اساسی اندیشیده شود و جرایم قبل از سال 92 هم پیگیری شود.

حجت الاسلام حمید رضا مطهریان عضو شورای اسلامی شهر یزد به مسئله درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: شهرداری باید منابع درآمد پایدار ایجاد کند باید از تمام امکانات شهرداری نهایت استفاده شود و شهرداری ابزار زیادی برا ی وصول عوارضا ت در پیش رو دارد  که باید مورد توجه قرار بگیرد.

هم اکنون در موضوع بررسی و تصویب بودجه سال 96 شهرداری در  جلسات فوق العاده شورای اسلامی شهر یزد در حال بررسی می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا